آذربایجان و ارمنستان با گفت‌وگو مشکلات به وجود آمده را حل کنند
آذربایجان و ارمنستان با گفت‌وگو مشکلات به وجود آمده را حل کنند
امام جمعه تبریز با توصیه به دولت آذربایجان و دولت ارمنستان، خاطرنشان کرد: هم دولت آذربایجان و هم دولت ارمنستان با صلح و سازش و گفت‌وگو مشکلات به وجود آمده اخیر را حل کنند، وگرنه این جنگ و خونی که ریخته می‌شود، به نفع هیچ کسی نیست.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در برنامه پیام جمعه با اشاره به حوادث اخیری که در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: شهادت شهدا، سربازان و درجه‌داران ارتش آذربایجان را به مردم جمهوری آذربایجان تسلیت می‌گویم.

وی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی، امام خامنه‌ای عزیز در فرمایشاتشان، قره باغ را خاک اسلام و جزو اراضی اسلام دانسته و معرفی می‌کنند.

وی گفت: ملت آذربایجان را که در جمهوری آذربایجان زندگی می‌کنند، برادران خودمان می‌دانیم، جمهوری اسلامی دائما از ملت آذربایجان حمایت کرده و باز هم حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برخلاف شرکای استراتژیک جمهوری آذربایجان، یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی، احترام ویژه‌ای برای قره باغ قائل است.

لازم به ذکر است ، آل هاشم با بیان اینکه اسرائیل را عامل اصلی این جنگ می‌دانیم، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نیز مانند آمریکا قابل اعتماد نبوده و فقط به دنبال تسلیحات جدید و تقویت نفوذشان در منطقه هستند.

وی در خاتمه متذکر شد: از هر دو طرف می‌خواهیم با هم صحبت کرده و به تفاهم برسند تا خون ملت بی‌گناه ریخته نشود.