احتمال وجود کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرستان بناب/ واکسن کرونا هنوز وارد بناب نشده است
احتمال وجود کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرستان بناب/ واکسن کرونا هنوز وارد بناب نشده است
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بیان اینکه احتمال وجود کرونای انگلیسی در بناب وجود دارد گفت: این نوع جهش یافته کرونا بسیار کشنده و برای کودکان و نوجوانان بسیار خطرناک است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، وحید رضایی عصر امروز در جلسه ویژه ستاد کرونا شهرستان بناب با تاکید بر اینکه شهرستان بناب وارد ماراتن دوم کرونا شده است اظهار داشت: پنج نفر از بیماران بستری شده در بیمارستان امام خمینی ره مشکوک به کرونا جهش‌یافته انگلیسی بودند که بعد از ارسال نمونه آنها به استان تست آنها منفی اعلام شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با تاکید بر اینکه کرونای جهش یافته انگلیسی نسبت به کرونای قبلی به شدت کشنده و بسیار زودتر قابل انتقال است اظهار داشت: متاسفانه این نوع از کرونا کودکان و نوجوانان را نیز به شدت درگیر می‌کند لذا بزرگ تر های خانواده می بایست بیشتر مراقب باشد تا ناقل این کرونا نباشند.

وی تصریح کرد: کرونای جهش یافته انگلیسی علائمی به شدت سخت تر دارد و همچنین بیشتر مبتلایان به خود را تنها طی سه روز به کام مرگ می کشاند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ گونه واکسن کرونا به شهرستان بناب وارد نشده است گفت: مردم شریف شهرستان بناب مطلع  باشند که واکسن کرونا نمی‌تواند مانع مبتلا شدن به این بیماری منحوس باشد و قطعاً در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و درگیر شدن به این بیماری حتی در صورت واکسن هیچگونه تضمینی برای بهبود وضعیت فردا مبتلا شده وجود ندارد.

دکتر وحید رضایی در پایان با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با کرونا حفظ پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی است اظهار داشت: متاسفانه در سطح شهر بناب مشاهده می شود عده ای استفاده از ماسک و سایر پروتکل های بهداشتی را به راحتی فراموش کرده‌اند و جان  خود و سایر همشهریان را به خطر می‌اندازد، لذا امیدواریم این نکات را جدی گرفته و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی