ارزش پول ملی قربانی عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه
ارزش پول ملی قربانی عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه دومینوی افزایش نرخ ارز را تشدید کرده و در این میان ارزش پول ملی قربانی خواهد شد.

به گزارش صدای بناب ، محمد باقری بنابی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: متاسفانه در ماه های اخیر جولان دلالان در بازار، عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات و همچنین برخی تحریم ها به رشد بی رویه نرخ ارز دامن زده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه منابع حاصل از صادرات می تواند نیازهای کشور در حوزه تامین کالاها و خدمات را رفع کند، افزود: در نتیجه عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه ضمن اینکه نرخ ارز درگیر نوسان شده، بازار نیز با گرانی در بخش های مختلف رو به رو شده است.

باقری بناب با بیان اینکه باید سیاست های بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات تغییر کرده و به سمت معرفی متخلفان به دستگاه قضا باشد، تصریح کرد: ادامه رویه فعلی به نفع اقتصاد نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس با برگزاری نشست‌های مستمر پیگیر تسریع در ساماندهی بازار ارز است، گفت: حتی نشست با برخی صادرکنندگان برای تسریع در بازگشت ارز حاصل از صادرات به خزانه در دستور کار است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده برخی از صادرکنندگان ارزهای دولتی را در مسیری غیر از تامین اقلام و کالاهای اساسی هزینه کرده اند، تصریح کرد: متاسفانه این نوع انحراف منابع عامل اصلی وضعیت بازار است، از اینرو دولت باید قبل از هر اقدامی ضمن تسویه با این افراد هزینه هایی که با تخلف اینها به کشور تحمیل شده را نیز محاسبه و رسیدگی را به دستگاه قضا بسپارد.