اعمال محدودیت روزهای برگزاری مراسمات ماه محرم در شهرستان بناب/ هئیت ها اجازه تجمع در مرکز شهر را ندارند/ مراسمات به صورت محله ای و در اماکن رو باز خواهند بود/ برپایی ایستگاه صلواتی و موکب ممنوع است
اعمال محدودیت روزهای برگزاری مراسمات ماه محرم در شهرستان بناب/ هئیت ها اجازه تجمع در مرکز شهر را ندارند/ مراسمات به صورت محله ای و در اماکن رو باز خواهند بود/ برپایی ایستگاه صلواتی و موکب ممنوع است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب گفت: مراسمات ماه محرم امسال تنها طی چند روز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت‌الاسلام رسول یگانه ظهر امروز در جلسه کارگروه مبارزه با کرونا شهرستان رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در ایام محرم را خواستار شد و گفت: طبق دستورالعمل های صادره از ستاد مبارزه با کرونا هیئت های مذهبی می بایست طبق این مصوبات مراسمات را در ماه محرم برگزار کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب برگزاری مراسمات ماه محرم در فضاهای باز را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: با توجه به شیوع کرونا حتی المقدور مراسمات می‌بایست در مراسمات باز برگزار و از هرگونه تجمع در اماکن مسقف جلوگیری شود و در اماکن سرپوشیده حداکثر با یک سوم ظرفیت برگزار شود.

وی  اعمال محدودیت در روزهای برگزاری مراسمات در مقایسه با سنوات قبل را اعلام کرد و گفت: کلیه تجمعات می بایست به صورت حداقلی برگزار و عزاداران می باعث به صورت مستمر از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند که این نظارت بر عهده مسئولان هیئت ها می باشد.

حجت‌الاسلام رسول یگانه ورود  دسته جات مذهبی در ماه محرم به مرکز شهر بناب را ممنوع اعلام کرد و گفت: علاوه بر این موضوع برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و چادر و خیمه کاملا ممنوع  است و هیئت ها نباید اجازه بدهند هیچگونه پذیرایی در مراسمات انجام شود و سفارش شده است نذورات به صورت خشک و خام توزیع گردد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب نصب هرگونه بنر اطلاع رسانی در محله‌ها جهت برگزاری مراسم را ممنوع اعلام کرد و گفت: هیئت ها می توانند جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برخی مراسمات را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کنند تا خدایی ناکرده شاهد فاجعه انسانی نباشیم.

حجت الاسلام یگانه برگزاری مراسم علم بندی، طشت گذاری استقبال از ماه محرم را با حداقل جمعیت امکان‌پذیر عنوان کرد و گفت: اگر هیئتی نکات ذکر شده رعایت کند می‌تواند مراسمات را برگزار کند و در غیر این صورت مراسم میباست تعطیل شود.

وی در پایان با بیان اینکه تمامی اماکن ورزشی مورد نیاز تحت مدیریت اداره ورزش و جوانان جهت برگزاری مراسم عزاداری اختصاص خواهد یافت گفت: امیدواریم تمامی عزاداران حسینی تمامی دستورات و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند که در غیر این صورت مجبوریم برای حفاظت از جان مردم اجازه برگزاری ادامه مراسمات را ندهیم.

انتهای پیام/ داود زیبائی