افرادی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند به کادر درمان امید می‌دهند
افرادی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند به کادر درمان امید می‌دهند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن تشکر از افرادی که پروتکل ها را رعایت می‌کنند، گفت: مردمی که به حرف‌های ما گوش می‌کنند و در خانه می‌مانند، به ما امید می دهند و آن درصدی هم که مراعات نمی کنند تنها در ایران نیستند و در همه جای جهان این اتفاق می افتد

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از ایسنا محمدحسین صومی در جلسه «یار دوازدهم کادر درمان» اظهار کرد: در جریان شیوع بیماری کووید۱۹ مشکلات زیادی ایجاد و اتفاقات عجیبی هم رخ داد ولی من از شما سوال می‌کنم حتی یک تشکیلات و نهاد و سازمانی را در استان و کشور نشان دهید که تعرفه خدماتش از اول سال ۹۹ تاکنون یکی باشد. تنها مجموعه‌ای که تعرفه‌هایش از اول سال ۹۹ تاکنون ثابت است، مجموعه علوم پزشکی است و علی‌رغم افزایش قیمت دلار و تورمی که وجود دارد حتی در بیمارستان های خصوصی نیز هیچ تغییری در تعرفه‌های ابلاغی اعمال نکردیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه سلامت تمام تلاش خود را کردیم که بدون هیچ گونه افزایش تعرفه، خدمات خود را ارائه دهیم درحالی‌که این وضعیت در هیچ‌یک از کشورهای دنیا چه کشورهای پیشرفته مانند آمریکا و چه کشوری  مانند افغانستان دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات ورود به عرصه پزشکی، حرکت پا به پا با مردم است، گفت: ما در اوایل فکر نمی‌کردیم کرونا این‌گونه و بصورت وحشت‌آفرین وارد ایران شود و با شیوع کرونا شوک عجیبی به سیستم سلامت وارد شد اما از همان اوایل شیوع این بیماری اکثر پزشکان مطب های خود را به روی مردم گشوده و در میدان مبارزه با کرونا حضور داشتند درحالیکه می‌دانستند اگر به مطب بروند احتمالا به این بیماری گرفتار و شاید جانشان را در این راه از دست بدهند ولی با این وجود از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی ادامه داد: قبل از جریان کرونا بدترین هجمه‌ها به جامعه پزشکی وارد می‌شد و پزشکان را متهم به دریافت حقوق های نجومی می‌کردند اما بعد از کرونا جامعه پزشکی خود را نشان داد لازم است تاکید کنم در میان تمامی رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی، پزشکان بیشتر از سایر گروه‌ها در معرض خطر هستند .

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید در این ایام کرونایی به یاد خداوند باشیم.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه «یار دوازدهم کادر درمان» اظهار کرد: کادر درمانی استان واقعاً جهادگونه وارد عرصه مبارزه با کرونا شدند مخصوصاً در استان ما که آقای دکتر صومی واقعاً تلاش‌گر بودند و نشان دادند در کارشان موفق هستند.

وی ادامه داد: مرگ برای هرکسی خواهد بود و هیچ وقت امکان فرار از مرگ نیست و این قانون طبیعت است اما بهترین فرصت است تا ما از این شرائط کرونایی متنبه شویم که چرا این کارها اتفاق می افتد. کرونا با هیچ‌کس تعارفی ندارد ما باید در این ایام به خداوند نزدیک‌تر شویم ما خیلی غفلت کردیم و مراسمات مذهبی ما نیز کاهش یافت و همه  از یکدیگر می‌ترسند تا بهم نزدیک نشوند ما باید به خداوند بیشتر نزدیک شویم.

نایب رئیس شورای شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: کادر درمان در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشتند و ما قدردان زحمات آنها هستیم.

علی آجودان زاده ادامه داد: آقای صومی به‌عنوان فرمانده خط مقدم مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشتند از تمامی خدمات کادر درمان و آقای صومی تشکر می‌کنیم و ما بعنوان خادمین مردم در شورای شهر تبریز، در اوایل شیوع بیماری کرونا لایحه ای تصویب کردیم که مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای خرید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در ایستگاه های تاکسی، بی آر تی و مترو و همچنین توزیع در محلات حاشیه نشین شهر اختصاص دادیم.

آیین یار دوازدهم کادر بهداشت و درمان با هدف تجلیل از کادر بهداشت و درمان استان و با میزبانی شورای اسلامی استان و با حضور رییس و معاونین شورای اسلامی استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاونین و مدیران دانشگاه، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسوولین شهری و استانی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.