بزرگ‌ترین شرکت فولادی بخش خصوصی، وارد بورس می‌شود
بزرگ‌ترین شرکت فولادی بخش خصوصی، وارد بورس می‌شود
مجتمع فولاد صنعت بناب به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت فولادی بخش خصوصی کشور با ظرفیت ذوب ۶۰۰ هزار تنی در سال و ظرفیت نورد بیش از دو میلیون تنی در سال، با اصلاح ساختار مالی، برنامه‌ریزی برای ورود به بورس را آغاز کرده است.

بابک علیزاد شهیر، مدیرعامل هلدینگ مجتمع فولاد صنعت بناب ، گفت: مجتمع فولاد صنعت بناب به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت فولادی بخش خصوصی کشور با ظرفیت ذوب ۶۰۰ هزار تنی در سال و ظرفیت نورد بیش از دو میلیون تنی در سال، با اصلاح ساختار مالی، برنامه‌ریزی برای ورود به بورس را آغاز کرده و ابتدا شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ در بورس پذیرش می‌شوند و سپس نماد خود هلدینگ نیز در سال ۱۴۰۰ در بازار سرمایه درج نماد خواهد شد. همچنین برنامه داریم، کارکنان را در سود شریک کنیم.

علیزاد شهیر، با اشاره به فرصت‌های صادراتی ایران در خاورمیانه افزود: بازار بزرگی در همسایگی ما وجود دارد که فرصت استثنایی برای صنعت فولاد ما محسوب می‌شود.

وی اعلام کرد: ما می‌توانیم به دو کشور سوریه و عراق، صادرات محصولات فولادی در حجم‌های سنگین داشته باشیم. همچنین تنها برای بازسازی سوریه ۸۰۰ میلیارد دلار باید هزینه شود و بازسازی زیرساخت‌های این کشور، می‌تواند فرصت بزرگی را در اختیار صنعت فولاد ما قرار دهد