بیش از 260 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی امسال پرداخت خواهیم کرد/ برنامه ها و اقدامات بی نظیر کمیته امداد امام خمینی ره بناب برای مسکن مددجویان تحت پوشش/ برپایی جشن رمضان جهت اهدای بسته غذایی به نیازمندان شهرستان
بیش از 260 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی امسال پرداخت خواهیم کرد/ برنامه ها و اقدامات بی نظیر کمیته امداد امام خمینی ره بناب برای مسکن مددجویان تحت پوشش/ برپایی جشن رمضان جهت اهدای بسته غذایی به نیازمندان شهرستان
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بناب گفت: این نهاد خدمات رسان با هدف توسعه فرصت های شغلی در سال جاری بیش از 260 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی پرداخت خواهد کرد.

مهدی مهجور ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، در تشریح اقدامات انجام شده این نهاد خدمات رسان در سال گذشته و همچنین برنامه های پیش رو در سال جاری اظهار داشت: در حال حاضر ۳ هزار ۳۹۸ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بناب هستند و جم عیت کل افراد تحت پوشش بر حسب تعداد ۶ هزار و ۴۵۱ نفر است.

وی افزود: از تعداد خانواده تحت پوشش هزار و ۸۷۸ خانواده سرپرست آن ها زنان هستند و به سایر گروه ای مهم تحت پوشش می توان به افراد بالای ۶۰ سال که هزار و ۷۰۶ نفر هستند و همجنین ۹۶۰ دانش آموز و ۵۷ دانشجو اشاره کرد.

وی در خصوص تعداد ایتام و محسنین تحت پوشش این نهاد نیز گفت: تعداد ایتام و محسنین تحت پوشش در مجموع ۶۴۳ نفر است که ۱۶۶ نفر آن پدرشان فوت کرده و ۴۷۷ نفر دارای سرپرست مشکل دار هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بناب در خصوص اقدامات مهم انجان شده در سال ۹۹ توسط این نهاد مردمی گفت: طی سال گذشته ۸۵ سری جهازیه خوب و با کیفیت اهدا کردیم و همچنین بیش از ۶۵ میلیارد ریال وام کارگشایی از طریق اعتبارات داخلی و وام قرض الحسنه مهر ایران به هزار و ۴۸ نفر از مددجویان تحت پوشش و سایر نیازمندان پرداخت کردیم.

وی افزود: علاووه بر وام های کارگشایی ۳۱۳ وام خود اشتغالی دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال دیگر را از اعتبارات داخلی کمیته امداد امام خمینی ره بناب پرداخت کردیم.

مهدی مهجور به بخشی از فعالیت های قابل قبول عمرانی کمیته امداد امام خمینی ره در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۳ مورد مسکن شهری با کمک خیرین و اعتبارات داخلی احداث کردیم و همچنین ۱۱۶ مسکن مددجویان را تعمیرات و بازسازی و ۵۰ مورد احداث فضای جانبی مسکن مثل اتاق، حمام و آشپزخانه و سایر موارد را داشتیم که در این حوزه مقام اول استان را کسب کردیم.

وی افزود: در حوزه عمرانی برای سال ۱۴۰۰ خرید ۵۵ مورد قطعه زمین از طریق راه و شهرسازی، خرید ۲۸ واحد آپارتمانی برای مددجویان و همچنین ساخت ۷۶ خانه محروم را در برنامه های الویت دار خود داریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بناب اصلی ترین هدف این نهاد در سال جاری را توسعه فرصت های شغلی مددجویان تحت پوشش و سایر نیازمندان واقعی عنوان کرد و گفت: امسال حدود ۲۶۰ میلیارد ریال وام اشتغال زایی پرداخت خواهیم کرد و همچنین در کنار آن برنامه آموزش مهارت آموزی ۴۷۰ نفر و همچنین ۱۶۳ کاریابی و ۵ مورد طرح ایجاد مولد خورشیدی جهت درآمدزایی سرپرستان در برنامه خواهیم داشت.

مهجور توجه به بیمه تامین اجتماعی مددجویان را از اقدامات موثر این نهاد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۷۱ نفر بیمه شده تامین اجتماعی و ۱۹۵ بیمه شده روستایی داریم که تمام هزینه های بیمه آن ها را پرداخت می کنیم و در کنار آن ۲ هزار و ۵۰ دفترچه بیمه سلامت که ماهانه پرداختی نیاز دارند را انجام می دهیم.

وی از توجه ویژه کمیته امداد امام خمینی ره بناب به موضوع آموزش دانش آموزان در ایام کرونایی خبر داد و گفت: در همین راستا ۳۱۵ عدد تبلت خریداری کرده و به دانش آموزان تحت پوشش و نیازمند شهرستان دادیم که به نوبه خود اقدامی عالی محسوب می شود.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم مومن و نوع دوست بنابی گفت: در ماه مبارک رمضان جهت تهیه و تحویل بسته های غذایی، برنامه ای با عنوان جشن رمضان را آغاز کرده ایم که انتظار داریم مردم شریف بناب در کنار کمیته امداد برای کمک به نیازمندان واقعی شهرستان همدلی و همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/ داود زیبائی