تراکتوری‌ها در لیگ نوزدهم از نظر مالکیت توپ بهترین عملکرد را داشته و در همه بازی‌های خود از این حیث برتر از حریفان بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، پرونده مسابقات فوتبال باشگاهی کشور در سال جاری به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا زودتر از سال‌های گذشته بسته شد و تیم‌ها در چنین شرایطی به استقبال تعطیلات سال نو رفتند.

قطار رقابت‌های لیگ برتر فوتبال نیز درحالی با گذر از ایستگاه بیست‌و‌یکم متوقف شد که تراکتور با 37 امتیاز در مکان سوم جدول این مسابقات قرار گرفته و با این رده به کار خود در سال 98 خاتمه داد.

تیم محبوب پرشورها تا به اینجای فصل 11 پیروزی، 4 تساوی و 6 شکست کسب کرده و نکته منفی در این کارنامه تعداد باخت‌ها است که با تعداد کل باخت‌های این تیم در فصل گذشته برابری می‌کند.

با این حال، تراکتور به لطف عملکرد خوب خود در ورزشگاه یادگار امام در جمع مدعیان حضور دارد، جایی که با نیروی هوادارانش توانسته‌ است بهترین تیم بازی‌های خانگی لیگ نوزدهم نیز لقب بگیرد.

از نظر فنی اما نکته‌ای که در مورد بازی‌های این تیم جلب توجه می‌کند، دیکته کردن برتری بر حریفان در تصاحب توپ است که در فوتبال روز دنیا به این سبک «تیکی‌تاکا» گفته می‌شود.

تراکتور در لیگ نوزدهم به فوتبال مالکانه علاقمند شده و در این فصل هنوز تیمی در بازی رو در رو مقابل سرخ‌پوشان دیار آذربایجان نتوانسته مالکیت توپ بیشتری از این تیم داشته باشد.

بر اساس داده‌های رسانه آماری متریکا، تراکتوری‌ها به طور متوسط 58.5 درصد زمان مفید بازی‌های این فصل‌شان توپ را در اختیار داشتند.

آمار بی‌نظیر تراکتور این است که این تیم در همه 21 مسابقه این فصل، بیشتر از حریفش مالک توپ بوده و حتی تیم‌های مدعی هم نتوانستند مقابل تراکتور بیشتر از این تیم مالک توپ باشند.

ستاره‌های خلاق این تیم که توانایی بالایی در حفظ توپ دارند، باعث شدند که مالکیت توپ تراکتور در 8 مسابقه این فصل از مرز 60 درصد هم عبور کند.

البته اگر معدل کلی را در نظر بگیریم، تراکتور یک تیم دیگر را در کنار خود به عنوان شریک می‌بیند و این تیم، تیمی نیست جز شهر خودرو که بطور میانگین به اندازه رقیب پرطرفدار خود مالک توپ بوده است.