تردد روزانه بیش از 90 هزار وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی بناب/ شروع آسفالت ریزی محور بناب به عجب شیر/  نصب و تعمیر 2 کیلومتر از گاردریل های محورهای موصلاتی شهرستان
تردد روزانه بیش از 90 هزار وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی بناب/ شروع آسفالت ریزی محور بناب به عجب شیر/  نصب و تعمیر 2 کیلومتر از گاردریل های محورهای موصلاتی شهرستان
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بناب با اشاره به اهمیت استراتژیکی این شهرستان گفت: روزانه بیش از 90 هزار وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی بناب تردد می کنند.

علی سلیمانی فرد صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، ضمن تسلیت به مناسب ماه محرم و گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: موقعیت شهرستان بناب بسیار استراتژیک می باشد و در مسیر محورهای مواصلاتی استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، تهران و استان آذربایجان شرقی است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای از تردد متوسط روزانه بیش از ۹۰ هزار وسیله نقلیه خبر داد و گفت: بناب یکی از پر ترافیک ترین محورهای ارتباطی استان محسوب می شود و در حال حاضر کلیه راه های شریانی شهرستان بناب به صورت بزرگراه می باشد و کلیه محورهای ارتباطی شهرستان مجهز به دوربین  ثبت تخلفات است.

وی در ادامه از برخی از عملکردهای اداره راه و شهرسازی سخن به میان آورد و گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بناب در بزرگراه بناب به مراغه در سال جاری اقدامات اساسی شامل راه اندازی دوربین ثبت تخلفات و اجرای روکش آسفالت و همچنین تجهیز بودن و اورهال روشنایی‌های محور موصوف اقدام نموده است.

سلیمانی فرد در ادامه توضیحاتی در مورد بهره برداری زیرگذر روشت بزرگ خبر داد و گفت: با مسدود نمودن 2 مورد دوربرگردان و نیز نصب علایم محدودیت سرعت با ابعاد مناسب و همچنین آشکارسازی علائم مهم و نیز شانه سازی جاده توانستیم به شدت از میزان تصادفات بکاهیم به طوری که تصادفات فوتی با گذشت ۵ ماه از سال به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: این در حالی بود که آمار تصادفات فوتی در 6 ماهه اول سال ۹۸ در این محور به ۹ نفر رسیده بود که با این اقدامات اساسی تصادفات در دو محور یاد شده و سایر محورهای ارتباطی شهرستان بناب در سال جاری به صفر رسیده است.

وی عملکرد راهداری و پلیس راه در محور‌های شریانی بسیار مصرت بخش دانست وگفت: اجرای روکش آسفالتی زیرگذر حوزه علمیه، بیمارستان‌شهدای بناب و روستاهای بالادست از مهمترین اقدامات در این محور می باشد که نبود آسفالت مناسب در این جاده موجب اختلال در تردد وسایل نقلیه شده و استفاده کنندگان از این محور همواره از نبود آسفالت مناسب گلایه داشتند که خوشبختانه با تلاش راهداری و حمل و نقل جاده ای محور اصلاح و لکه گیری صورت گرفت.

سلیمانی فرد از اجرای روکش آسفالت بزرگراه بناب – مراغه با اعتبار پیش‌بینی شده 20 میلیارد ریالی خبر داد و گفت: در این راستا تعویض بهسازی راه روستای روشت بزرگ و شروع عملیات شانه سازی راه های روستای آلقو و توتاخانه توسط اکیپ راهداری به صورت امانی در حال اجرا است.

وی همچنین لکه گیری راه های روستایی به صورت فنی و هندسی در شهرستان بناب به مقداری 6  هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: علاوه بر موارد نامبرده درزگیری بزرگراه بناب عجبشیر نیز در حال اجرا می باشد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بناب از اجرای خط کشی و نصب تابلو در جلوی مدارس روستاها خبر داد و گفت: در نظر داریم با نصب علائم و تابلو جلوی مدارس روستاها بتوانیم نسبت به ارتقاء ایمنی دانش آموزان و همچنین کم کردن ترافیک در جلوی مدارس کمک کنیم.

وی همچنین از توزیع کلاه ایمنی و شبرنگ در میان موتورسیکلت ها و وانت بارها خبر داد و گفت: توزیع لاستیک به ناوگان حمل و نقل شهرستان بناب همواره و به صورت مداوم وجود دارد.

سلیمانی فرد در ادامه تصریح کرد: آسفالت ریزی محور بناب عجب شیر از 3 راهی قره زکی، نصب و تعمیر گاردریل های آسیب دیده محورهای ارتباطی و روستایی در سال جاری به صورت مستمر به طول ۲ کیلومتر انجام گرفته است و همچنین احداث دوربرگردان فنی و اصولی در بزرگراه بناب – عجب شیراز به منظور تسهیل رفت و آمد شهرک های صنعتی و بالادست را عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی