توزیع تخم مرغ تنظیم بازار در بناب مازاد از مصرف نیاز شهرستان/فعالیت 175 واحد تولیدی در سطح شهرستان/توزیع عادلانه روغن جامد بین اقشارمختلف شهرستان/شروع نظارت از بازار نوروزی
توزیع تخم مرغ تنظیم بازار در بناب مازاد از مصرف نیاز شهرستان/فعالیت 175 واحد تولیدی در سطح شهرستان/توزیع عادلانه روغن جامد بین اقشارمختلف شهرستان/شروع نظارت از بازار نوروزی
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب ضمن تشریح عملکرد این اداره در سال ۹۹ گفت: شهرستان بناب بعد از استان اصفهان، بناب دومین شهری است که با هدف تنظیم بازار تخم‌مرغ با نرخ دولتی و مارک تنظیم بازار توزیع کرده است.

حبیب خان بابایی صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با صدای بناب، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و همچنین میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به توزیع تخم مرغ دولتی با هدف تنظیم بازار بناب اظهار داشت: صراحتاً اعلام می‌کنیم بعد از استان اصفهان شهرستان بناب با توزیع تخم مرغ تنظیم بازار توانست قیمت این کالای ضروری را در این شهرستان به سرعت ساماندهی و مانع افزایش قیمت آن شود.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکاران اداره صنعت معدن و تجارت بناب و رصد مرغداری های شهرستان امروز تخم مرغ مازاد از نیاز بازار در سطح شهرستان وجود دارد و همین باعث شده مجبور باشیم بخشی از تخم مرغ شهرستان را به سایر شهرها و استانها صادر کنیم تا مانع فاسد شدن آنها شویم.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب با اشاره به فعالیت ۱۷۵ واحد تولیدی در سطح شهرستان گفت: در این نهاد خدمات رسان تنها ۴ بازرس مرد فعالیت دارند که وظیفه کنترل تمامی واحدهای تولیدی و همچنین اصناف شهرستان بناب را بر عهده دارد که با توجه به حجم زیاد کارها این تعداد نیرو بسیار کم است.

حبیب خان بابایی در خصوص توزیع روغن جامد در بین اقشار مختلف جامعه شهرستان بناب گفت: توزیع روغن جامد با عدالت و برنامه ریزی خوبی انجام شد و بین گروه های مختلف که از قبل مشخص شده بود توزیع شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان با تاکید بر اینکه حوزه صنعت در شهرستان بناب در طی ۴۲ سال اخیر و ظهور انقلاب اسلامی به صورت چشمگیری پیشرفت داشته است گفت: قبل از انقلاب شهرستان بناب در حوزه صنعت تقریباً چیزی برای گفتن نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی و گذشت ۴۲ سال امروز شهرستان بناب یکی از قطب های صنعتی استان و حتی کشور محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر تفاوت قیمت نان باگت در سطح شهرستان بناب گفت: قیمت نان باگت هر عدد ۸۰۰ تومان اعلام شده است و تنها یکی از نانوایی های باگت به دلیل استفاده از آرد آزاد مجاز به فروختن هر دانه نان باگت به مبلغ ۱۰۰۰ تومان می باشد و در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی از افزایش نظارت بر سطح بازار همزمان با آغاز ایام نوروز خبر داد و گفت: اکیپ های این اداره با همکاری سایر ادارات نظارتی کار رصد بازار در ایام نوروز را به زودی شروع خواهند کرد تا شاهد گرانفروشی و احتکار در این ایام نباشیم.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب نقش مردم در کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت را بسیار مهم و کلیدی عنوان کرد و گفت: مردم خود می‌بایست از گران خریدن پرهیز کنند و در همین راستا می بایست پویشی در سطح شهرستان به وجود آید که مردم از اصنافی که سود بسیاری برای اجناس خود میگیرند خرید نکنند تا این فرهنگ نهادینه و به نحوی بازار کنترل شود.

وی در پایان در خصوص نحوه شکایت و همچنین پیگیری از مشکلات از طریق اداره صمت توسط مردم گفت: همشهریان عزیز می توانند شکایات خود را از سه طریق حضوری، کتبی و یا بصورت تلفنی از طریق سامانه ۱۴۳ به ما اطلاع رسانی کنند و قطعاً در کوتاهترین زمان به شکایت آنها رسیدگی خواهد شد.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی