توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی به همت کانون باقرالعلوم در بناب
توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی به همت کانون باقرالعلوم در بناب
اعضای کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم مسجد مهرآباد شهرستان بناب، در دومین مرحله از اجرای طرح ملی «راهکار» ۲هزار بسته معیشتی را میان خانوارهای محروم و آسیب دیده از کرونا توزیع کردند.

به گزارش صدای بناب به نقل از شبستان «ناهید کریم داداشی»از تهیه و توزیع ۲ هزار سبد معیشتی در قالب مرحله دوم طرح ملی «راهکار» خبر داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم مسجد مهرآباد شهرستان بناب گفت: در قرآن کریم درباره انفاق سفارشات بسیاری شده است و در راه این انفاق نیز رعایت اخلاص بسیار سفارش شده است. آیه ۲۷۴ سوره بقره هدف نهایی انفاق را عدم دلبستگی به علاقه مندی ها بیان می کند.مومنان واقعی و انسان های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، سعی کرده اند خود را به صفت و ویژگی های احسان و نیکوکاری؛آراسته سازند.

داداشی با اشاره به لزوم همدلی و تقویت روحیه جهادی و همبستگی برای عبور از این بحران، افزود: در همین راستا اعضای کانون فرهنگی و هنری با مشارکت خیرین و پایگاه بسیج و نمازگزاران پای‌کار آمدند تا از اقشار آسیب‌پذیر در برابر این بیماری حمایت کنند.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات کانون‌ به‌ صورت خودجوش و مردمی و با محوریت مسجد  صورت گرفته، گفت: این نشان از نقش کلیدی مسجد  به‌ عنوان اثرگذارترین کانون‌ های اجتماعی را دارد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری اقلام اهدایی را شامل مرغ، برنج، روغن، قند،چای، گوشت گرم، ماکارونی، سویا، بسته حبوبات به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان عنوان و اظهار کرد: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان در این مرحله از توزیع،از محل جمع آوری کمک های خیرین و اهالی منطقه هزینه شده است.

داداشی با این عنوان که سیره اهل بیت نیز بر پنهان نگاه داشتن عمل های خیرخواه خود بوده است،اظهار کرد: تمامی مراحل توزیع بسته های غذایی توسط فعالان کانون و مسجد، شبانه و با حفظ کرامت افراد در درب منازل این عزیزان توزیع شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم مسجد مهرآباد شهرستان بناب ضمن تجلیل و قدردانی صمیمانه از خیرین و تلاشگران در این امر مهم،خاطرنشان کرد: افزایش شور و نشاط اجتماعی،امیدبخشی،تقویت روحیه عبادی،کمک به نیازمندان از اهداف کانون در ایام کرونا است که برنامه های دیگری نیز در همین راستا در دست اجراست.