توقیف بیش از ۱۵ تن ذرت آلوده در شهرستان بناب/ صدور حکم معدوم سازی این محموله به دستور دادستانی بناب
توقیف بیش از ۱۵ تن ذرت آلوده در شهرستان بناب/ صدور حکم معدوم سازی این محموله به دستور دادستانی بناب
ظهر امروز با اقدام دلسوزانه شرکت آذر دانه بناب بیش از ۱۵ تن ذرت مشکوک آلوده در این شهرستان توقیف و جهت بررسی های تکمیلی به آزمایشگاه اداره دامپزشکی منتقل گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، شرکت آذر دانه بناب به مدیریت آقای خلیل فشنگی ظهر امروز در هنگام تحویل کامیون حامل ۱۵ تن و ۷۰۰ کیلوگرمی ذرت برای دام و طیور، به کیفیت و آلوده بودن این ذرت مشکوک و جریان را با فرمانداری و دامپزشکی شهرستان مطرح کردند.

پس از این ارتباط کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان بناب آقای مسعود گنج پور به همراه دکتر قادر سابق مسئول فنی کارخانه خوراک دام و طیور آذر دانه بناب با مشاهده علائم ظاهری مانند بوی کپک زده و شکست بودن ذرت ها و هماهنگی با مسئولان مربوطه دستور توقیف این محموله را جهت بررسی آزمایشات تکمیلی دادند.

مدیر عامل شرکت آذر دانه بناب در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بنا گفت: پس از ورود این محموله و بررسی ابتدایی به این نتیجه رسیدیم که احتمال آلوده بودن این ذرت وجود دارد و برای خوراک دام و طیور مضر می باشند.

خلیل فشنگی افزود: در همین راستا و با هدف جلوگیری از انتقال این خوراک به دام و احتمال مسمومیت همشهریان موضوع را فوراً باید اداره دامپزشکی و فرمانداری در میان گذاشتیم تا در صورت تایید و صلاحدید آنها این ذرت مورد استفاده قرار بگیرد و در غیر این صورت مسئولان شهرستان تصمیم‌گیری نهایی را انجام بدهند.

وی با بیان اینکه طبق مستندات حدود ۳۰ کامیون دیگر با همین محموله ذرت از شهرهای شمالی ایران وارد استان آذربایجان‌شرقی شده‌اند، گفت: امیدواریم در صورت تایید آلوده بودن این ذرت مسئولان استان نسبت به جلوگیری از مصرف این خوراک دام و طیور اقدام فوری کنند چرا که آلوده شدن دام و طیور می‌تواند به راحتی مردم را مریض کند.

مدیر عامل شرکت آذر دانه بناب توجه به سلامتی مردم را الویت اصلی این شرکت عنوان کرد و گفت: در ایامی که تمام کشور درگیر بیماری منحوس کرونا هستند نباید اجازه بدهیم امراض دیگری مردم را درگیر کند.

در پایان گفتنی است: دقایقی پیش بنا به دستور دادستانی و مسئولان شهرستان و توجه به آلودگی های ظاهری، این محموله ۱۵ تنی ذرت معدوم سازی شد.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی