تولید شمش فولادی از سطح ۵.۷ میلیون تن گذشت
تولید شمش فولادی از سطح ۵.۷ میلیون تن گذشت
تولید شمش فولادی از سوی شرکت‌های بزرگ و واحدهای وابسته به ایمیدرو در سه ماهه نخست امسال با رشد هشت درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به پنج میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۰۴ تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب ایرنا برپایه جداول آماری عملکرد فولاد مبارکه، خوزستان، ذوب آهن، شمش آلیاژی ایران، میدکو، شمش گروه ملی، کاوه جنوب، خراسان، چادر ملو، فولاد ارفع، بناب و جهان فولاد (سیرجان) گویای آن است که بیشترین رشد تولید شمش در سه ماهه امسال مربوط به جهان فولاد (سیرجان) با ۵۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال است.

همچنین بالاترین افت عملکرد در سه ماهه نخست امسال در زمینه شمش فولادی مربوط فولاد کاوه جنوب (بیلت) و فولاد خراسان (بیلت) به شکل مشترک به میزان ۲۱ درصد در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال ۹۸رقم خورد.

شمش تولیدی این واحدها در خرداد ماه امسال به رقم یک میلیون و ۹۴۶ هزار و۶۱۹ تن رسید و نسبت به ماه مشابه در سال ۹۸ افزایش هشت درصدی یافت.

بیشترین رشد عملکرد خرداد ماه در بین واحدهای یاد شده در زمینه شمش از آن میدکو(فولاد بردسیر- بیلت) با رقم ۹۹ درصد ثبت شد و کاوه جنوب هم با افت ۳۷ درصدی در مقایسه با عملکردش در خرداد ۹۸ بالاترین کاهش را داشت.

تولیدات فولادی ۳.۵ میلیون تن

جداول مورد بررسی حاکی از آن است که تولیدات فولادی واحدهای مزبور در سه ماهه نخست امسال با رشد یک درصدی نسبت به سه ماهه نخست ۹۸ به رقم سه میلیون و ۵۶۹ هزارو ۶۴۲ تن رسید که بیشترین رشد عملکرد در دوره مورد بررسی مربوط به گروه ملی صنعتی فولاد ایران با رقم یک‌هزار و ۱۸۱ درصد ثبت شد.

علاوه براین فولاد خراسان در سه ماهه نخست ۹۹ نسبت به دوره مشابه پارسال با افت ۳۲ درصدی بالاترین میزان کاهش را در بین واحدهای مورد بررسی نشان می دهد.

عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه، سبا، فولاد آذربایجان، خراسان، فولاد آلیاژی ایران، جهان فولاد سیرجان، نورد لوله اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد اکسین، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و فولاد بناب در خرداد ماه امسال در زمینه تولیدات فولادی رقم یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۷ تن را نشان می دهد که کاهش دو درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته دارد.

بیشترین رشد عملکرد درزمینه تولید ات فولادی در خرداد امسال مربوط به فولاد الیاژی ایران در زمینه مقاطع فولادی با ۸۱۶ درصد ثبت شد و بالاترین کاهش هم توسط گروه ملی صنعتی فولاد ایران با رقم ۶۹ درصد نسبت به خرداد ۹۸ بدست آمد.

به گزارش ایرنا، ایران اکنون در بین ۱۰ فولاد ساز شاخص جهان جای دارد و قرار است تا افق ۱۴۰۴ به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد برسد که تحقق آن جایگاه ایران را به رتبه هفتم جهان خواهد رساند.