تکمیل 3 پروژه راهسازی آذربایجان غربی در گرو تامین 640 میلیارد تومان اعتبار
تکمیل 3 پروژه راهسازی آذربایجان غربی در گرو تامین 640 میلیارد تومان اعتبار
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: امکان سنجی اتمام سه پروژه بزرگ راهسازی آذربایجان غربی به 640 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آیدین رحمانی رضائیه در جلسه ویدیو کنفرانس عملیاتی نمودن فرآیند تأمین مالی پروژه‌های عمرانی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: آذربایجان غربی به سبب داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای همسایه از شرایط خاصی برخوردار است.

او ادامه داد: امکان سنجی اتمام سه پروژه بزرگ راهسازی آذربایجان غربی به۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این سه بزرگ حوزه راهسازی که نقش مهمی در ارتقای شاخص های حمل و نقلی دارد شامل پروژه بناب-تمرچین، کریدور غرب و سه راهی دارلک به ترشکان است.

رحمانی گفت: پروژه خوی-قطور-رازی در چهار قطعه تقسیم بندی شده که سه قسمت پروژه توسط شرکت زیرساخت و یک قسمت دیگر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اجرائی می‌شود.

معاون استاندار با بیان این که احداث و بهره‌برداری از راه‌ها زمینه ساز توسعه پایدار است، تاکید کرد: این پروژه دارای ۴ تقاطع و یک تونل به اندازه ۵۱۰ متر است، همچنین طول کل پروژه ۶۴ کیلومتر می‌باشد.

او با اشاره به امکان‌سنجی، اعتبار سنجی و تخصیص اعتبار به پروژه‌های دیگر، تصریح کرد: پروژه محور بناب-تمرچین به طول ۸۵ کیلومتر و پیش بینی اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، کریدور غرب به طول ۵۶ کیلومتر و پیش بینی اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی و سه راهی دارلک به ترشکان به طول ۱۲ کیلومتر و پیش بینی اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی برای انجام اقدامات عمرانی پیشنهاد می‌شود.

اجرایی کمربندی دارلک مهاباد منتظر تسریع امور اداری

 مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی هم در این جلسه عنوان کرد: برای شروع اقدامات اجرایی کمربندی دارلک سرمایه گذار آمادگی لازم را دارد ولی بایستی روند اداری امورات تسریع یابد.

سید محسن حمزه لو با اشاره به پروژه محور بناب-تمرچین، ابراز داشت: بخش محور نقده-پیرانشهر در حال اجرا است ولی در محور بناب-محمدیار جز اتمام تقاطع غیرهم‌سطح اقدام خاصی صورت نگرفته است.

او با اشاره به این که سرمایه‌گذاران آمادگی کامل برای شروع کار را دارند، افزود: انتظار می‌رود به جهت محدود بودن فصل کاری در استان زمان را از دست نداده و به نحو احسن خدمات رسانی برای عموم صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تأکید کرد: محور سه راه ایواوغلی به ورودی منطقه آزاد ماکو به طول ۵۶ کیلومتر در نظر گرفته شده که فصل مشترک کریدور غرب و شرق است که متأسفانه تاکنون تعیین تکلیف نشده و انتظار می‌رود فرآیند اداری تسریع یابد تا سرمایه‌گذارانی که اعلام آمادگی کرده‌اند اقدامات اجرایی را آغاز کنند