ثبت 40 مورد طلاق طی 3 ماهه نخست سال جاری در بناب/افزایش چشمگیرسن ازدواج در بین جوانان بنابی/بیکاری و نداشتن مسکن 2 عامل اصلی بروز اختلافات زوجین/بیش از 70 درصد از شهروندان بنابی کارت ملی هوشمند خود را گرفته اند
ثبت 40 مورد طلاق طی 3 ماهه نخست سال جاری در بناب/افزایش چشمگیرسن ازدواج در بین جوانان بنابی/بیکاری و نداشتن مسکن 2 عامل اصلی بروز اختلافات زوجین/بیش از 70 درصد از شهروندان بنابی کارت ملی هوشمند خود را گرفته اند
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب از ثبت108 مورد ازدواج شهری و166 ازدواج در روستا طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اعداد و ارقام آمار، ازدواج امسال نسبت به سال گذشته دربناب تغییر چندانی پیدا نکرده است.

عبدالرضا اسماعیل نیا ظهر امروز  در گفتگو  با پایگاه خبری صدای بناب  در تشریح عملکرد اداره ثبت احوال طی سال 98 با اعلام اینکه هزار و 174 مورد ازدواج در بناب ثبت شده است، اظهارداشت: از این تعداد ازدواج هزار و 8 مورد شهری و 166 روستایی می باشد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب  به بالا رفتن سن ازدواج در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در 3 ماهه نخست سال 99 در حوضه ازدواج و طلاق  273 مورد ازدواج و 40 مورد طلاق تا به امروز به ثبت رسیده است.

وی از ثبت 262 مورد طلاق درسال 98 خبر داد و گفت: از این تعداد طلاق 238 مورد در شهر و  24 مورد طلاق در روستاهای این شهرستان انجام شده است و آمار اعلام شده نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این شهرستان تغییر زیادی نداشته است.

اسماعیل نیا در ادامه به کاهش سن طلاق در بناب اشاره کرد و گفت: متاسفانه سن طلاق درمردان به 36 سال و درزنان به به 30 سال در شهر رسیده و در روستاها  38 سال سن طلاق آقایان و 34 سال سن طلاق  زنان است.

وی در ادامه گفت: تشریفات بی جا  و مراسمات غیر متعارف در شهرستان بناب بیداد می کند و این نشان دهنده آن است که در زمینه  فرهنگ ازدواج و تشکیل خانواده  به برنامه ریزی اصولی نیاز داریم و خانواده ها در کنارمسئولان می بایست  برای رفع مشکلات ازدواج جوانان گام های اساسی بردارند.

وی بیکاری، نبود مسکن و مشکلات اقتصادی را از موانع ازدواج نام برد و گفت:؛ در امر ازدواج آسان نیاز به فرهنگ سازی داریم چراکه چشم وهم چشمی ها، تجملات و تشریفات بی جا موجب تاخیر در ازدواج شده است و بی بند و باری های شدید در جامعه را به همراه داشته است.

اسماعیل نیا عدم رغبت جوانان به فرزند آوری را مشکل اساسی در جامعه کنونی دانست و گفت: متاسفانه مشکلات مالی و بیکاری منجر شده که جوانان هیچ گونه رغبتی برای فرزند آوری نداشته باشند.

وی  مهریه را هدیه ای قانونی و عند المطالبه از طرف مرد به زن اعلام کرد وگفت: در صورت بروز مشکلات شدید در بین  زوجین هیچ وقت مهریه نتوانسته گره گشا باشد بلکه مهریه زیاد باعث بروز اختلافات اساسی شده است و ما می بایست فرهنگ های غلط را کنار بگذاریم و تهاجم فرهنگی از طریق ماهواره و دنیای مجازی را جدی بگیریم.

اسماعیل نیا در پایان از شهروندان بناب خواست که نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند خود اقدامات لازم را انجام دهند هرچند یاد آور شد که 70 درصد مردم شهرستان بناب کارت ملی خود را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ زهرا احمدین