جزئیات طرح «یک فوریتی تأمین کالای اساسی» هنوز مشخص نیست/ سناریوهای مختلفی برای دادن کالا برگ وجود دارد/ کمیته امداد و بهزیستی افراد نیازمند را شناسایی کنند
جزئیات طرح «یک فوریتی تأمین کالای اساسی» هنوز مشخص نیست/ سناریوهای مختلفی برای دادن کالا برگ وجود دارد/ کمیته امداد و بهزیستی افراد نیازمند را شناسایی کنند
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از سناریوهای مختلف برای دادن کالا برگ برای تهیه کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، به نقل از ایلنا محمد باقری بناب درباره طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی یا همان بازگشت کالابرگ‌ها گفت: طرح یک‌فوریتی تامین کالاهای اساسی موسوم به دادن «کالا برگ برای کالاهای اساسی» که در مجلس تصویب شد، آن‌گونه که باید پخته نشده است و جزئیاتش در حال حاضر کامل نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چندین پیشنهاد برای دادن این کالابرگ‌ها وجود دارد؛ مانند این‌که کارت‌های الکترونیک به کسانی که شامل این طرح می‌شوند، داده شود و یا این‌که مانند دوران جنگ مردم کوپن دریافت کنند و حتی مطرح شد که کمک‌های معیشتی که دولت می‌دهد، افزایش پیدا کند. حال باید دید کمیسیون‌های تخصصی که وظیفه بررسی این موارد را دارند، به کدام نتیجه می‌رسند.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مطرح می‌شود این کالابرگ‌ها به اقشار ضعیف و کم‌درآمد و بخشی از طبقه متوسط داده خواهد شد، چه راهکاری برای شناسایی این افراد باید وجود داشته باشد، عنوان کرد: اعتقادم بر این است افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند باید در اولویت باشند.

نماینده بناب ادامه داد: کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند بهترین مرجع برای شناسایی افراد نیازمند باشند، اگر غیر از این باشد ما با مشکل برخواهیم خورد؛ چرا که در کشور ما هنگامی که چنین طرح‌های کمک معیشتی عنوان می‌شود ، همه افراد می‌خواهند از آن استفاده کنند و همین امر شناسایی گروه‌های هدف و واقعی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی درباره این‌که صحبت از دادن کالا برگ برای کالاهای اساسی نگرانی‌هایی را در خصوص کمبود کالاهای اساسی به وجود می‌آورد که ممکن است یکسری اتفاقاتی را رقم بزند، مجلس و دولت برای رفع این نگرانی‌ها چه باید انجام دهند، بیان کرد: بله، نگرانی‌هایی وجود دارد و اصحاب رسانه باید این نگرانی‌ها را منتقل کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: امروز همه ما در یک جنگ اقتصادی هستیم؛ در تامین کالای اساسی به غیر از گندم ما مشکلاتی را داریم و معتقدم و مردم و مسئولان در کنار هم باید این مسئله را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر این‌که ما نباید واقعیت‌ها را از مردم پنهان کنیم، عنوان کرد: امروز زمان، زمان جنگ است به هرحال یک محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود و همه باید باهم مشکلات را تحمل کنیم و به مردم هم بگوییم زمان و شرایط عادی نداریم.

باقری بناب افزود: مردم با دریافت اطلاعات باید بدانند وضعیت ما در وضعیت جنگی قرار دارد اما متاسفانه بخشی از جامعه، مسئولان و مردم به این مسئله توجه نداریم و نمی‌خواهیم قبول کنیم درچه شرایطی قرار داریم و باید بگویم تا  زمانی که این واقعیت را قبول نکردیم ، نمی‌توانیم آن مدیریتی که باید را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید این نگرانی را کنار بگذاریم که جامعه با دانستن واقعیت‌ها ممکن است واکنشی نشان دهند؛ لذا رسانه‌ها و دلسوزان باید شرایط موجود را با مردم درمیان بگذارند که ما در شرایط عادی زندگی نمی‌کنیم، در جنگ هستیم و گذراندن این روزها نیازمند همدلی و همراهی بین مردم و دولت است.