حدود 15 درصد مدارس شهرستان بناب نیاز به تخریب و باسازی دارند/ امتحانات خرداد پایه 9 و 12 به صورت حضوری است/ بیش از 500 دانش آموز بازمانده از تحصیل در بناب/ساختمان آموزش و پروش بناب به زودی تخریب و بازسازی خواهد شد
حدود 15 درصد مدارس شهرستان بناب نیاز به تخریب و باسازی دارند/ امتحانات خرداد پایه 9 و 12 به صورت حضوری است/ بیش از 500 دانش آموز بازمانده از تحصیل در بناب/ساختمان آموزش و پروش بناب به زودی تخریب و بازسازی خواهد شد
مدیر آموزش و پرورش بناب گفت: در حال حاضر 22 مدرسه در سطح بناب یعنی حدود 15 درصد از کل مدارس شهرستان نیاز مبرم با تخریب و باسازی دارند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، حسین پارسا ظهر  امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان بناب در تشریح عملکرد آموزش و پرورش بناب طی یک سال گذشته و برنامه های پیش روی این نهاد آموزشی گفت: ابتدا جا دارد از اصحاب رسانه تقدیر و تشکر کنیم که همواره با نقدهای منصفانه و پوشش اخبار در توسعه و آبادانی شهرستان بناب نقشی بسیار مهم را ایفا می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب با تاکید بر اینکه نوع آموزش به دلیل شیوع بیماری کرونا در بناب و سراسر کشور تغییر کرده است، گفت: با وجود محدودیت ها، آموزش و تربیت هیچ گاه تعطیل نشده و تمام دانش آموزان شهرستان بناب از طریق شبکه شاد و سایر برنامه های آموزشی مانند تلویزیون آموزش خود را پیش برده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه حدود 2 هزار نفر از دانش آموزان شهرستان بناب فاقد تبلت و یا گوشی هوشمند هستند که کار آموزش برای آن ها را سخت کرده است و در این در شهرستان بناب که یکی از قطب های اقتصاد استان و حتی کشور است عجیب و ناراحت کننده می باشد.

پارسا مهر از زحمات شبانه روزی معلمان و پرسنل مدارس تقدیر و تشکر و کرد و گفت: در آموزش حضوری معلم حدود 6 ساعت آموزش داشت اما در آموزش مجازی معلمان بیش از 18 ساعت مشغول آموزش هستند و در همین راستا باید آن را مدفعان آموزش کشور عنوان کنیم و متاسفم که امسال به دلیل شیوع کرونا برای آن ها نمی توانیم برنامه یا مراسم داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب با تاکید بر اینکه کارهای آموزشی طبق دستورات ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد، گفت: فعلا اعلام شده که امتحانات خرداد ماه پایه های 9 و 12 که نهایی هستند به صورت حضوری خواهد بود و هیچ گونه مشکلی در این راستا نداریم اما معتقدیم دانش آموزان در کلاس های حضوری کمتر از وضعیت فعلی از بیماری کرونا در امان بودند چرا که اکثر آن ها یا در جامعه بدون رعایت در حال تردد هستند و یا اینکه  برای آموزش در فضای کوچک و بسته حضور پیدا می کنند.

حسین پارسا مهر با بیان اینکه متاسفانه حدوود 544 دانش آموز بازمانده در این شهرستان وجود دارد، گفت: شیوع کرونا، ازدواج های زود هنگام و سایر مشکلات اجتماعی باعث شده بازماندگان از تحصیل در بناب و سایر نقاط کشور بیشتر شود.

وی ضمن گلایه از وضعیت معیار حامل های انرژی گفت: به واقع طرح رایگان بودن پول آب، برق و گاز مدارس شکست خورده است چراکه وزارت نیرو الگوی های مشخص کرده که با مصرف واقعی تطابق ندارد و درعمل باید پول آب، برق و گاز را پرداخت کنیم و این در حالی است که 94 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش برای حقوق و 6 درصد باقی مانده برای سایر امورات است و ما همیشه با مشکل اعتبارات مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: این را می گوییم که پرداخت شهریه در مدارس دولتی وجود ندارد و اولیاء مختارند که به مدرسه برای ارتقای فضای آموزشی کمک کنند و قطعا گرو گیری کارنامه برای کمک به مدرسه کاملا مممنوع است.

مدیر آموزش و پرورش بناب با بیان اینکه قرارداد احداث و باسازی 12 مدرسه در این شهرستان بسته شده گفت: 9 مدرسه روستایی و 2 مدرسه شهری در کنار ساختمان کهنه و 42 ساله آموزش و پرورش شهرستان بناب بزودی تخریب و یازسازی خواهند شد.

وی افزود: همه مردم می توانند در طرح آجر به آجر شرکت کرده و با کمک حتی 1000 تومان برای بازسازی و احداث مدارس شهرستان بناب اقدام کنند و در همین راسته می توانند وارد سامانه  ajorbajor.ir شده و به آموزش و پرورش کمک کنند.

پارسا مهر در پایان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: برنامه ترتیل خوانی قرآن در شبکه شاد از فردا ساعت 18 الی 19 پخش خواهد شد و همه دانش آموزان و مردم می توانند از این برنامه شاد و مذهبی بهره مند شوند.

انتهای پیام/ داود زیبایی