حضور 21 شرکت از آذربایجان شرقی در بورس
حضور 21 شرکت از آذربایجان شرقی در بورس
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی با اشاره به روند رو به رشد استقبال از بازار سرمایه، گفت: تاکنون ۲۱ شرکت آذربایجان شرقی به بازار بورس ورود کرده‌اند و تلاش می‌کنیم تا شرکت‌های استان را بورسی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از ایسنا ، علی‌اصغر عباس‌زاده روز چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه استان در خصوص “دومین سند تدبیر توسعه استان” اظهار کرد: هدفمان این است که شرکت‌های استان به سمت بورسی شدن بروند و در این رابطه به همه صاحبان کسب و کار توصیه می‌کنیم که شرکت‌های خود را بورسی کرده و نقدینگی جذب کنند.

وی در ادامه، با بیان این‌که تدوین دومین سند تدبیر و توسعه استان و هسته‌های کلیدی انتخاب شده دو ویژگی خاص دارد، افزود: اولین قدم مثبت در این رابطه تغییر نگرشی است که در تدوین دومین سند اتفاق افتاده و شاخص‌های هسته‌های کلیدی با ادبیاتی بیان شده که برای همه افراد قابل تحلیل باشد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان افزود: همچنین قابلیت اجرایی داشتن، دومین ویژگی این سند بوده و کاهش تعداد هسته‌های کلیدی به 14 هسته از دیگر موارد مثبت در تدوین این سند است.

وی در ادامه با تشریح کارکردهای سامانه‌های طراحی شده در استان پرداخت و گفت: سامانه سام برای درخواست مجوز کسب و کارها به عنوان سامانه اصلی و چهار زیر سامانه از جمله سامانه دادور و یاور نیز در این رابطه تعبیه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: آذربایجان شرقی اولین استانی بود که پنجره واحد را راه‌اندازی کرد و اکنون نیز مسیر خوبی را در پیش گرفته است.

عباس‌زاده با اشاره به بررسی وضعیت فضای کسب و کار در استان نیز گفت: شاخص‌های فضای کسب و کار در استان توسط اتاق بازرگانی و به صورت سه ماهه ارزیابی می‌شود، اما به طور میانگین این شاخص در سال 97 برابر با 14 و در سال 98 نیز برابر با 11 بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: راه‌اندازی میز خدمت و سامانه ارتباط با مدیران طی دو سال اخیر، تعبیه صندوق شکایت در تمامی دستگاه‌ها، سامانه سامد و… از جمله راه‌هایی است که ارتباط بین مردم و مدیران را بیشتر کرده است.

وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های ما مبارزه با فساد است، اظهار کرد: وجود قوانین پیچیده یکی از زمینه‌های بروز فساد است که در این رابطه موارد زاید و موانع تولید را احصا کرده‌ایم؛ همچنین در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز بر رفع موانع تولید تاکید دارند و این شورا نیزنتایج خوبی دارد.