حمایت از واحدهای راکد استان اولویت اول سازمان صمت/بناب یکی از مهمترین شهر های صنعتی استان محسوب می شود/ضرورت افزایش صادرات فولاد استان
حمایت از واحدهای راکد استان اولویت اول سازمان صمت/بناب یکی از مهمترین شهر های صنعتی استان محسوب می شود/ضرورت افزایش صادرات فولاد استان
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان حمایت از واحدهای راکد استان را الویت وزارت صمت اعلام کرد و گفت : از مسئولان شهرستان بناب در خواست کرده ایم واحد های تولیدی راکد را به سازمان صمت استان معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب ، حبیب امین زاده ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب با تاکید بر اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان  اولویت اصلی این سازمان است اظهار داشت : دولت در حال حاضر تصمیمی برای سرمایه گذاری جهت احداث پروژه‌های جدید ندارد و تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام را اولویت کاری خود قرار داده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت در نظر دارد هزار و ۵۰ واحد تولیدی متضرر در سطح کشور را از رکود خارج کند، خاطرنشان کرد : از این تعداد واحد مقرر شده 105 واحد تولیدی در استان آذربایجان شرقی شناسایی و مورد حمایت قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه  بناب یکی از شهرهای بسیار مهم صنعتی استان محسوب می شود، گفت:  به مسئولان این شهر اعلام کرده‌ایم واحدهای  تولیدی راکد خود را جهت حمایت به سازمان صنعت و معدن و ستاد معرفی کنند و قطعا ما از طرق مختلف از آنها حمایت خواهیم کرد.

امین زاده افزایش صادرات غیرنفتی به خصوص فولاد را از مهمترین برنامه‌های دولت و سازمان صنعت معدن و تجارت اعلام کرد و گفت: با توجه به تحریم‌های غیرمنصفانه و ضد بشری آمریکا، صادرات نفتی با مشکل مواجه  است و لذا می بایست صادرات غیر نفتی بخصوص حوزه فولاد را رونق داد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در پایان، رشد صادرات غیرنفتی کشور طی یک سال اخیر را تقریباً منفی عنوان کرد و گفت: با وجود آمار منفی کشور، استان آذربایجان شرقی ۴۲% افزایش صادرات از نظر ریالی و ۱۰۰درصد افزایش از نظر وزنی را به ثبت رسانده است که در این میان فولاد نقش بسزایی در  رشد صادرات غیر نفتی استان داشته است.

انتهای پیام/امید مردم خواه