خبرنگاران با نقد منصفانه جامعه را از انحراف دور می کنند
خبرنگاران با نقد منصفانه جامعه را از انحراف دور می کنند
حجت الاسلام محمد باقری بنابی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با تبریک این روز اظهار کرد: رسانه ها می توانند یاریگر دستگاه های اجرایی باشند و مدیران و مسئولان را در خدمت رسانی به مردم حمایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب،حجت الاسلام محمد باقری بنابی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با تبریک این روز اظهار کرد: رسانه ها می توانند یاریگر دستگاه های اجرایی باشند و مدیران و مسئولان را در خدمت رسانی به مردم  حمایت کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت امانت داری و صداقت در حرفه خبرنگاری خاطرنشان کرد: در جامعه ای که انتقاد نباشد آن جامعه مرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بجای نقد منصفانه دنبال سیاه نمایی باشیم، عقب خواهیم ماند.

حجت الاسلام باقری بنابی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش خبرنگاران شهرستان که در جهت تنویر افکار عمومی و توسعه و آبادانی شهرستان و منطقه قلم می زنند، به مشکل کمبود آب و قطعی آن در روزهای اخیر در استان آذربایجان شرقی اشاره و اظهار کرد: نمایندگان استان انتقال آب ارس به تبریز را جزو اولویت کاری خود قرار داده اند و امیدواریم سال های آتی شاهد این موضوع باشیم که برای اجرای این پروژه افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی توسعه ۲۸۰ هکتاری شهرک صنعتی بناب را از دیگر اقدامات شهرستان اعلام کرد و گفت: با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اکثر محورهای مواصلاتی و روستاهای شهرستان در حال آسفالت ریزی است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش های مدیران شهرستان و در رأس آن ها فرماندار به خاطر پیگیری های مسائل شهرستان تقدیر کرد.

انتقاد سازنده خبرنگاران منجر به پیشرفت می شود

افرماندار بناب  نیز در این آیین با گرامیداشت ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و تبریک روز خبرنگار گفت: مجموعه تیم خبرنگاری شهرستان مجموعه ای منسجم و کاربلد هستند و به دور از مسائل حاشیه ای فعالیت می کنند.

امین رفیعی گفت: خبرنگاران رسالت سنگینی در جامعه بر عهده دارند و اگر در مورد مسائلی هم انتقادی صورت می گیرد، اگر سازنده باشد منجر به پیشرفت می شود.

وی بیان کرد: نظارت رسانه ها بر مسائل مختلف جامعه کمک بزرگی به اجرای درست آن ها می کند و  در جریان مقابله با ویروس کرونا در شهرستان خبرنگاران نیز برای آگاه سازی مردم در کنار مسئولین بودند و اگر امروز شهرستان بناب در حالت زرد قرار گرفته، در نتیجه تلاش و آگاه سازی خبرنگاران و همکاری مردم  است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب همکاری و هماهنگی بین مسئولان شهرستان را زبانزد اعلام کرد و گفت: این ظرفیت بالایی برای توسعه شهرستان است و از این رو باید از این ظرفیت در راستای توسعه و آبادانی شهرستان استفاده کرد و مردم نیز باید از اقدامات و تلاش های مسئولین خود در جریان باشند و رسانه ها می توانند در این زمینه نقش تأثیرگذاری را داشته باشند.

تلاش بر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی رسالت مهم خبرنگاران است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم است.

حبیب صدقی ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعال خبرنگاران شهرستان بناب در پوشش خبری رویدادها و فعالیت ها گفت: تلاش در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و معرفی خدمات و دستاوردهای جمهوری اسلامی برای ملت ایران رسالت مهم خبرنگاران است.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست از خبرنگاران شهرستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/ داود زیبائی