دهه کرامت ؛ فرصتی برای پویایی فعالیت های فرهنگی/ هشدار درباره پایین آمدن سن اعتیاد و شیوع آن در بین خانم ها
دهه کرامت ؛ فرصتی برای پویایی فعالیت های فرهنگی/ هشدار درباره پایین آمدن سن اعتیاد و شیوع آن در بین خانم ها
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : دهه کرامت فرصتی برای پویایی فرهنگی و زمینه ارزنده ای برای پرداختن به سیره ائمه اطهار و ترویج باورها دینی و آموزه های منیع رضوی و فاطمی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری فارس, حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم با بیان اینکه دهه کرامت ، دهه تکریم و احترام است گفت : از اول ماه ذالعقده به مدت ۴ ماه از سال قمری حرام هستند ، یعنی ماه هایی که محترم هستند.

امام جمعه تبریز تشریح سیره ائمه معصومین در دهه کرامت را متذکر شد و اضافه کرد : در این فرصت میتوانیم جوانان را با قرآن و اهل بیت مستحکم پیوند دهیم تا این معارف در بین آنها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و دینی فرصت دارند در این ایام پیوند بین نسل ها را تقویت کنند گفت : باید در دهه کرامت بزرگی و منش بزرگوارانه را در جامعه ترویج کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم دهه کرامت را فرصتی برای یادآوری انسانیت و جایگاه زن در سیره اهل بیت دانست و گفت : در جهان به اصطلاح توسعه یافته زنان در حد یک ابزار مورد استفاده قرار میگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : دهه کرامت فرصتی مناسب برای افزایش تقوا و بصیرت دینی به منظور ساخت جامعه اسلامی  است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر افزایش بصیرت دینی گفت : در دهه کرامت باید توجه بیشتری به مبانی اعتقادی و اخلاقی داشته باشیم تا به صورت دقیق تر با اهل بیت آشنا شویم‌.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به وجود دو مرقد مطهر از ائمه اطهار در خاک ایران اسلامی ، ضریح های متبرکه را منشاء برکات فراوان برای کشور عنوان کرد.
وی تبلیغ سیره رضوی را متذکر شد و گفت: در دهه کرامت باید با بازنگری در جوهر وجودی انسان و شناخت خود واقعی انسان بخشندگی و کمک به دیگران را تمرین کنیم.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبر، امام خامنه ای عزیز، با همان صلابت امام راحل دوام و قوام دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: بدلیل پایین آمدن سن اعتیاد و شیوع آن در بین خانم ها باید اقدامات فرهنگی موثر در جامعه و در مدارس ، دانشگاه ها و ادارات صورت گیرد.

امام جمعه تبریز فرهنگ مصرف بهینه در منابع انرژی را هم‌ متذکر شد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شروع فصل گرما مصرف آب و استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر شده است از این باید با فرهنگ سازی در جهت تغییر سبک زندگی مردم  مصرف بهینه در جامعه نهادینه شود.