راه اندازی 4 مرکز مثبت زندگی در بناب/احداث 10 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش در سال جاری/افزایش 15 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش
راه اندازی 4 مرکز مثبت زندگی در بناب/احداث 10 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش در سال جاری/افزایش 15 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش
رئیس اداره بهزیستی بناب از راه اندازی 4 مرکز مثبت زندگی در نقاط مختلف شهرستان با هدف ارائه خدمات گسترده تر به مددجویان این نهاد خدمات رسان خبر داد.

درنا درخشی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و گرامیداشت هفته دولت از پرداخت ودیعه مسکن در قالب اعتبارات بلاعوض و تسهیلات بانکی برای جامعه هدف بهزیستی خبر داد و گفت: در این طرح به ۲۱ خانواده تحت پوشش این سازمان مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بناب پس از انجام کارهای مقدماتی ثبت نام و پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به ۹۰ خانوار دیگر خبر داد و گفت: در این طرح نیز اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی از پرداخت تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا (مهدکودک ها و مراکز تحت پوشش) از زمان شروع کرونا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغی بالغ بر پنج میلیارد ریال صرف شده است  و طی گفت و گو با صاحبان املاک 2 ماه از کرایه های مهد کودک ها بخشیده شد.

درخشی از انجام غربالگری ژنتیکی خانواده‌های دارای چند معلول اطلاع داد و گفت: این طرح با هدف جلوگیری از تولد معلولین انجام شده است و در این آزمایشات هیچگونه مبلغی از جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی دریافت نشده است و به طور کامل تمام خدمات به صورت رایگان ارائه شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان بناب از راه‌اندازی 4 مرکز مثبت زندگی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: از 7 مرکز در نظر گرفته شده مثبت زندگی 4 مرکز با هدف واگذاری ۲۲ خدمت از خدمات بهزیستی به این مراکز راه اندازی شده اند تا خانواده ها در مناطق مختلف شهرستان از خدمات مجازی این مراکز بهره ببرند.

وی تصریح کرد: امیدوارم 3 مرکز مثبت زندگی دیگر در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند تا مددجویان تحت پوشش این نهاد مجبور نباشند برای خدمات ارائه شده به مرکز بهزیستی مراجعه کنند.

درخشی از افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: با توجه به رشد تورم و افزایش قیمت‌ها سازمان بهزیستی کشور با هدف حمایت بیشتر از مددجویان تحت پوشش خود از مردادماه سال جاری مستمری های مددجویان را ۱۵ درصد افزایش داده است.

رئیس بهزیستی شهرستان بناب در پایان از احداث و واگذاری ۱۰ واحد مسکونی محروم در این شهرستان خبر داد و گفت: این واحدها به همت بهزیستی شهرستان بناب و همکاری بسیج سازندگی در حال احداث است و امیدواریم در آینده بسیار نزدیک اقدامات واگذاری آنها انجام شود.

انتهای پیام/ داود زیبائی