رییس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی آذربایجان شرقی انتخاب شد
رییس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی آذربایجان شرقی انتخاب شد
مجمع انتخاباتی هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی آذربایجان‌شرقی صبح امروز برگزار شده و احمد حاجی محمدی موفق شد با کسب 13 رای از مجموع 16 رای به مدت چهار سال ریاست این هیأت را به عهده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از ایسنا ، سرپرست فدراسیون ورزش روستایی وبازی‌های بومی محلی در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی آذربایجان شرقی، گفت: تعداد 26 هیأت فعال در حوزه روستایی و عشایری در سطح استان فعال هستند و در مجموع 6761 ورزشکار سازمان یافته در سطح استان وجود دارد.

عباسعلی اکبری گفت: اعضای مجمع و کاندیداها با حضور خود ثابت کردند که همیشه باید در صحنه حاضر بود تا ورزش پیشرفت کند و رای اعضا مجمع انتخابتی را فصل الخطاب دانست.

وی در رابطه با فعالیت‌های هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی آذربایجان شرقی گفت: از برنامه‌های شاخص هیأت استان می‌توان به سه برنامه شاخص ملی تحت عنوان «جشنواره کوچ عشایر قره قیه»، «جشنواره ملی چله گئجه سی» و «کشتی آشیرما» اشاره کرد.

وی ادامه داد: همه ما آذربایجان شرقی و تبریز را مهد اولین‌ها می‌شناسیم، بنابراین انتظار داریم که همواره به عنوان هیأت برتر استانی در راس تمامی موارد باشد.

اکبری با بیان این‌که 25 درصد جمعیت آذربایجان شرقی را قشر روستایی تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: از نظر کشوری نیز آذربایجان شرقی پنج درصد جامعه کل روستایی کشور را تشکیل می‌دهد و در کل تعداد 2589 روستا در استان وجود دارد که از این بین 2333 روستا دارای جمعیت زیر ۵۰۰ نفر و مابقی روستاها جمعیتی بالای یک هزار نفر دارند.

وی با تاکید بر این‌که مردم باید در جریان امور حوزه ورزش‌های روستایی و بومی محلی قرار گیرند، اظهار کرد: ورزش‌های بومی و محلی صرفا یک بازی نیست، بلکه آداب، سنن، زندگی، خاطره و فرهنگ ما ایرانیان است.

وی ادامه داد: باید در فدراسیون تلاش کنیم تا ورزش‌های بومی خودمان را احیا و گسترش دهیم، چراکه بطور مثال ژاپن و چین با احیای بازی‌های بومی خود در رشته های توپی، کاراته، جودو و سایر رشته‌ها و وارد کردن این بازی‌ها به المپیک، این رشته‌ها را در سطح جهان شناسانده و محبوب کردند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این که رئیس قبلی هیأت روستایی و بازی‌های بومی محلی استان یکی از پاک‌ترین مدیران فعال در حوزه ورزش است، گفت: معرفت و صداقت جزو ویژگی های بارز آقای خدایی است و شاهد بودیم که برای برگزاری مناسب و هرچه بهتر مسابقات از جان و دل تلاش می‌کردند.

ابراهیم فیروزی با تاکید بر اینکه پیشرفت در هر موضوعی با استفاده از تجربه‌های بزرگان آن عرصه خواهد بود، اظهار کرد: از آقای خدایی انتظار داریم در کنار ما و ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی باشند تا ما از حضور و تجربیات وی در همه حوزه‌ها استفاده کنیم.

به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم به لطف خدا و تلاش مجموعه جدید، به‌زودی شاهد آن باشیم که استعدادهایی از روستاها شناسایی شده و برای بازی‌های آسیایی و مسابقات بین المللی رشد و پرورش داده شوند.

رئیس جدید هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان نیز در این جلسه از تمامی افرادی که به وی اعتماد کرده و او را به عنوان رئیس جدید این هیأت انتخاب کردند قدردانی کرد و گفت: هدف همه ما گسترش فرهنگ مودت و اشاعه جوانمردی در ورزش است و با توجه به این که هیأت قبلی نیز با انسجام کار کرده است، ما نیز از وجود اعضا و صاحب نظران هیأت استفاده خواهیم کرد و از تمامی پیشنهادها و انتقادات استقبال می‌کنیم .

احمد حاجی محمدی، اهداف طولانی مدت خود را مبتنی بر پرورش قهرمان در رشته‌های مختلف ورزشی روستایی و عشایری و ترویج بازی‌های بومی و محلی استان عنوان کرد و افزود: اهداف کوتاه مدت و میان مدتی که برای نیل به اهداف هیأت متصور هستیم که ما را ملزم می‌کند از تخصص و دانش متخصصان این حوزه بهره‌مند شویم و قطعاً رویکرد ما با همه ارگان‌های مرتبط، تعاملی و دوسویه است.