ساخت دستگاه ضدعفونی کننده فوگر حرارتی توسط دانشجویان بسیجی تبریز
ساخت دستگاه ضدعفونی کننده فوگر حرارتی توسط دانشجویان بسیجی تبریز
دانشجویان بسیجی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده فوگر حرارتی شدند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبرگزاری مهر، دستگاه ضدعفونی کننده فوگر حرارتی مه توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی طراحی و ساخته شده است و با حضور سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا رونمایی شد.

یونس پورگجینی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: دستگاه فوگر حرارتی که توسط بسیجیان نخبه بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برای اولین بار در کشور طراحی و تولید شده است جزو نیازهای اساسی کشور در بحث مبارزه با ویروس منحوس کرونا است.

وی به مزایا و ویژگی‌های این دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین مزیت دستگاه کاملاً بومی بودن آن است که این بومی بودن قیمت دستگاه را ۱۰ برابر کمتر از نمونه‌های خارجی کرده است.

پورگجینی قابلیت ضدعفونی دستگاه‌های حساس الکترونیکی و خودپردازها، ضدعفونی اداره‌ها و اماکن سرپوشیده بدون آسیب رساندن به اسناد و مدارک، بالا بودن سرعت و کیفیت ضدعفونی و ماندگاری بالا و نفوذ در تمام قسمت‌ها از دیگر مزایای دستگاه فوگر حرارتی عنوان کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی شرقی گفت: برای تولید انبوه رساندن این طرح، برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و به حول قوه‌الهی عملیاتی خواهد کرد.