ساخت و سازهای غیرمجاز و عدم تکمیل طرح جامع بناب علت اصلی گرانی زمین در این شهر/ ضرورت گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی در شهر بناب
ساخت و سازهای غیرمجاز و عدم تکمیل طرح جامع بناب علت اصلی گرانی زمین در این شهر/ ضرورت گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی در شهر بناب
مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با اشاره به کمبود اراضی مسکونی و همچنین گرانی آن در شهر و بناب گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز و عدم تکمیل طرح جامع تست سالیان اخیر باعث بروز چنین مشکلاتی در شهر مهم بنا به شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، وحید قربانی عصر امروز در جلسه بررسی طرح جامع شهرستان بناب ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: کیفیت طرح جامع بسیار مهم و ضروری است چرا که طرح جامع با پتانسیل های بالا می تواند توسعه شهری بناب را  در آینده به خوبی پیش ببرد.

 

 

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور بی‌انضباطی شهری و همچنین عدم توجه کافی به ساخت و سازهای غیر مجاز را یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف شهری بناب  عنوان کرد و گفت: طی بازدیدهایی که از شهر بناب داشتیم شهر بناب بیشتر به صورت افقی و سطحی پیشرفت کرده است و در حالت عمودی و ارتفاع نقاط ضعف بسیار زیادی دارد و در این حوزه عقب مانده است.

 

 

وی با اشاره به کمبود اراضی مسکونی در سطح شهر بناب گفت: این فرهنگ باید در بین مردم شهرستان بناب ایجاد شود که زندگی کردن در ارتفاع را در فرهنگ خود نهادینه کنند چرا که با ساخت منازل یک طبقه و یا دو طبقه همچنان با مشکل کمبود اراضی مواجه خواهیم شد.

 

 

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور قیمت اراضی و مسکن در شهرستان بناب را غیرقابل قبول عنوان کرد و گفت: متاسفانه قیمت ها در این شهرستان نسبت به سایر شهرهای بزرگ استان و کشور بسیار بالا رفته است و علت همین افزایش قیمت به عدم توجه به طرح جامع و ساخت و سازهای غیر مجاز می باشد.

 

 

 

قربانی با تاکید بر این که با تکمیل طرح جامع و برنامه ریزی مناسب در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و توجه به ارتفاع سازی، قیمت اراضی در این شهرستان را به شدت کاهش خواهد داد گفت: مجموعه وزارت کشور، راه و شهرسازی و شهرداری بر این راستا قدم  بر میدارد که قیمت‌های اراضی در شهرهای کوچک مانند بناب را به شدت کاهش بدهد و این نیازمند توجه به اصول عمرانی و طرح جامع می باشد.

 

 

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با اشاره به اینکه متاسفانه در شهر بناب ساخت و سازهای غیرمجاز با راحتی و در مدت زمان طولانی انجام شده است گفت: متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز برای ساخت سریع یک ساختمان از سازه های فلزی استفاده می کنند چرا که سازه های بتنی وقت‌گیر و طولانی هستند اما متاسفانه در این شهر شاهد هستیم ساخت و سازهای غیر مجاز به راحتی هر چه تمام با سازه های بتنی ساخته شده‌اند و نشان از عدم نظارت کافی به این موضوع را نشان می دهد.

 

 

وی در پایان با اشاره به ضرورت ساماندهی هرچه زودتر شهرک ولیعصر عج (ساری داغ) گفت: متاسفانه ساخت و سازها در این شهرک نیز غیر اصولی انجام شده است و به دلیل عدم آماده‌سازی برخی از زیرساخت ها این فرهنگ به وجود آمده که افراد که توان مالی کمتر دارند می بایست در این شهرک مستقر شوند و این برنامه‌ای نبود که برای این منطقه شهری در نظر گرفته بودیم