سد زیبای روستای دوش همچنان درمظلومیت کامل/ پتانسیل بالای این تفرجگاه در ایجاد اشتغال و جذب گردشگر
سد زیبای روستای دوش همچنان درمظلومیت کامل/ پتانسیل بالای این تفرجگاه در ایجاد اشتغال و جذب گردشگر
منطقه گردشگری و بکر سد روستای دوش بناب همچنان در مظلومیت و عدم رسیدگی به سر می برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، روستای دوش در شمال شرقی شهرستان بناب واقع شده است، و با دارا بودن طبیعتی زیبا و بکر و همچنین سدی خاکی و زیبا جزو مناطق اصلی گردشگری شهرستان و جنوب استان شناخته می شود و هر ساله گردشگران و توریسم های زیادی را از داخل و خارج کشور جذب خود می کند.

سد زیبای روستای دوش که به نام همین روستا یعنی دوش معروف است در سال ۱۳۸۷ با هدف اشتغالزایی و جلوگیری از کوچ روستا نشینان و تأمین آب کشاورزی زمین های خود روستا به بهره برداری رسید.

این روستای زیبا و گردشگری علاوه بر سد زیبای خود دارای طبیعتی بکر، زیبا و دارای آب و هوایی سالم و خنک در فصل تابستان است که می تواند به عنوان محلی عالی برای گردشگری خود مردم شهرستان بناب مورد استفاده قرار بگیرد.

مرکز اقامتی و بهداشتی در اطراف سد دوش تکمیل شده اما به دلیل عدم برنامه در جهت تکمیل امکانات دیگر گردشگری مانند جذب سرمایه گذار عملا این امکانات دست نخورده و به مکان مناسبی بر استراحت و زندگی سگ ها و سایر حیوانات تبدیل شده است.

درب های باز مانده، شیشه های شکسته شده و انبوهی از زباله و نخاله های ساختمانی در داخل این ساختمان ها و سرویس های بهداشتی  سد دوش باعث شده است که گردشگران و مسافران را از خود دور نگه دارد.

 

اخیرا محمد باقری بنابی شیخ رضا نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بناب از واگذاری این تفرجگاه به بخش خصوصی در آینده در نزدیک خبر داده اند لذا با توجه به کمبود تفرجگاه در  سطح شهرستان انتظار می رود این منطقه بکر و زیبا هر چه زودتر سر و سامان بگیرد و علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان بومی، اوقات شادی را برای مردم بناب و سایر مهمانان به وجود بیاورد.

انتهای پیام/عرفان حامدی روشتی

 

گزارش تصویری؛