شورا و شهرداری اصل توسعه شهری/ ضرورت حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران / مردم و مسئولان شهرستان همه جانبه از شهرداری حمایت کنند/ ضرورت استفاده از آب پساب فاضلاب شهری جهت آبیاری فضاهای سبز
شورا و شهرداری اصل توسعه شهری/ ضرورت حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران / مردم و مسئولان شهرستان همه جانبه از شهرداری حمایت کنند/ ضرورت استفاده از آب پساب فاضلاب شهری جهت آبیاری فضاهای سبز
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی شورا و شهرداری را مهم‌ترین اصل توسعه شهری عنوان کرد و گفت: شهر بناب از لحاظ ساختاری دارای مشکلات زیادی است که امیدواریم شهرداری شورا و سایر مسئولان با وحدت هر چه زودتر درصدد رفع این مشکلات تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه شهردار جدید بناب، اصل توسعه شهری را وظیفه شورا و شهرداری عنوان کرد و گفت: صادقانه باید بگویم برخی از شهرهای همجوار در راستای توسعه شهری اقدامات بسیار خوبی انجام دادند و بناب متاسفانه در برخی حوزه جا مانده است.

نماینده مردم بناب ضمن تبریک به جواد نظام پرست به عنوان شهردار جدید بناب گفت: امیدواریم آقای نظام پرست در مدت زمان باقی مانده بتواند خدمات گسترده ای را در این شهر انجام دهد و از آن مهمتر انتظار داریم مدیریت آقای نظام پرست در دوران شورای ششم نیز ادامه داشته باشد که قطعاً تغییر مدیریتی در شهرداری به عنوان بزرگترین نهاد خدمات رسان نمی تواند گره گشای مشکلات باشد.

حجت الاسلام باقری بنابی حمایت همه جانبه مردم و مسئولان از شهرداری را ضروری دانست و گفت: مردم می بایست پرداخت عوارض شهری و سایر وظایف خود در قبال شهرداری انجام دهند  و در قبال آن نیز شهرداری می باییست تمام هزینه های به دست آورده را در راستای توسعه و زیباسازی شهر و انجام پروژه های مفید صرف کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برخی عملکردهای ضعیف اعتماد بین مردم و شهرداری از بین رفته است و قطعاً با تلاش گسترده در انجام خدمات رسانی به شهر و مردم شاهد خواهیم بود مردم شریف بناب نیز از شهرداری حمایت خواهند کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در این شهرستان را خواستار شد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم در برخی از حوزه‌ها در جذب سرمایه‌گذاری و تکریم آنها کوتاهی شده است لذا انتظار داریم شهرداری و شورا در حوزه جذب سرمایه گذار برای کارهای خدماتی شهری مجدانه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه می‌دانیم دولت در وضعیت اقتصادی بسیار بدی به سر می برد و نمی تواند در پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری کند لذا تنها راه نجات و توسعه شهری بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران می باشد.

باقری بنابی افزود: اخیراً زمینی به مساحت بیش از ۸۵ هکتار برای جابجایی میدان تر و بار و خشکبار شهرستان بناب در نظر گرفته شده است که با جذب سرمایه گذار می بایست زمینه را هر چه زودتر برای انتقال میدان تر و بار داخل شهری که در مساحت کوچک ۱۵ هکتار قرار گرفته است را فراهم کنیم که قطعا با انجام این کار بسیاری از مشکلات علی الخصوص ترافیک درون شهری این نقطه بناب حل خواهد شد و شهرداری نیز از امتیازات آن برخوردار خواهد شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اکثر شهرهای بزرگ و پیشرفته کشور از پساب فاضلاب شهری برای آبیاری فضای سبز خود استفاده می کنند، گفت: شورا و شهرداری بناب می بایست هرچه زودتر با نامه نگاری بخشی از آبیاری فضای سبز خود را از این حوزه انجام بدهند و امیدی به سهمیه آب سد علویان همچنین زرین رود نداشته باشند و قطعا در خصوص آبهای زیرزمینی نیز نمی توان در این حوزه حساب ویژه‌ای باز کرد.

باقری بنابی توجه ویژه به اماکن تفریحی در سطح شهر بناب را مهم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه پتانسیل بسیار بالایی به نام صوفی چای در این شهر وجود دارد و اگر شهرداری بتواند با جذب سرمایه گذار  این حوزه را فعال کند بهترین مکان گردشگری برای کل مردم شهرستان فراهم خواهد شد و این می تواند اقدام بسیار مفیدی برای این باشد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پایان توانمندسازی نیروهای شهرداری در راستای تخصصی کردن کارها را مهم عنوان کرد و گفت: شهرداری می‌بایست به حوزه آموزش نیروهای خود توجه ویژه داشته باشد که قطعاً این نیروها طی سالیان آینده می توانند  با تخصصی که به دست می آورند توسعه شهری بناب را به دست بگیرند.

 

انتهای پیام / داود زیبائی