صدور نزدیک به ۴۰۰ مورد پروانه انطباق صادراتی در بناب / شعار جهانی امسال استاندارد، حفاظت از زمین با استانداردها است/ کسب مقام اول استانی مجتمع فولاد ظفر بناب در حفظ پروانه کاربرد استاندارد/ ارتباط مستقیم امنیت جانی انسانها و زمین به موضوع استاندارد
صدور نزدیک به ۴۰۰ مورد پروانه انطباق صادراتی در بناب / شعار جهانی امسال استاندارد، حفاظت از زمین با استانداردها است/ کسب مقام اول استانی مجتمع فولاد ظفر بناب در حفظ پروانه کاربرد استاندارد/ ارتباط مستقیم امنیت جانی انسانها و زمین به موضوع استاندارد
رئیس اداره استاندارد شهرستان بناب از صدور نزدیک به ۴۰۰ مورد پروانه انطباق صادراتی در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب ، وحید حسن پورحسنی به مناسبت روز استاندارد ضمن تبریک این روز به تمامی همکاران، تولیدکنندگان و مراکز خدماتی شهرستان بناب در تعریف استاندارد اظهار داشت: استاندارد و استاندارد کردن، از پایه های علم و فن آوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقشی بسزایی دارد استاندارد نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم، فنون و تجربه های بشری که به صورت قواعد، مقررات و نظام هایی به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، افزایش میزان تفاهم، تسهیل ارتباطات، توسعه صنعت، صرفه جویی در اقتصاد ملی و حفظ سلامت و ایمنی عمومی به کار رود.

رئیس اداره استاندارد بناب شعارجهانی امسال استاندارد را حفاظت از زمین با استانداردها عنوان کرد وگفت: این شعار نشانگر نقشه راه برای تمامی کشورها بوده است و این اهمیت مسئله استاندارد را در سطح جهانی بیان می کند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بناب با اشاره به این موضوع که استاندارد سرمایه ارزشمند در شرایط اقتصاد کنونی است گفت: با توجه به شرایط کنونی عدم توجه به تاثیر فعالیتهای انسانی در محیط زیست به عنوان بستر حیات اجتماعی انسان ها محافظت از تنوع زیستی و بازسازی طبیعت به چالش جهانی و فراگیر تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: بشر بدون چاره اندیشی با فاجعه‌ زیست محیطی روبرو خواهد شد که حیات او را بر روی زمین دشوار و شاید ناممکن خواهد کرد و در حال حاضر محافظت از زمین بیش از پیش نیازمند توجه  انسان ها را می طلبد.

رئیس اداره استاندارد بناب با توجه  به روز جهانی استاندارد افزود: امروز فرصتی پیش آمده تا از همه کسانی که در عرصه تولید، صادرات ، کارآفرینی و خدماتی فعالیت کرده و از دست اندرکاران عرصه کیفیت و استاندارد سازی واحدهای تولیدی و خدماتی هستندقدردانی کنیم  که برای  اعتماد ملت ها به دولت ها و سلامتی مردم در تلاش هستند.

وی با اشاره به افتخارات شهرستان بناب در عرصه تولید و صادرات گفت: خوشبختانه در سال ۹۹ یکی از واحدهای تولیدی بزرگ فولاد شهرستان بناب به نام مجتمع فولاد ظفر پس از ارزیابی در زمینه استمرار در حفظ پروانه کاربرد استاندارد، عدم وجود نقض بحرانی و عمده تولیدات،کامل بودن تجهیزات آزمایشگاهی و مشارکت در تدوین استانداردها ملی بین واحدهابعنوان واحد نمونه معرفی شده است.

 حسن پور حسنی تصریح کرد: واحد مجتمع فولاد ظفر بناب به عنوان واحد نمونه کیفی استانی انتخاب شده که ضمن تبریک به مدیران و کارکنان سختکوش و مسئولین کنترل کیفیت واحد تولیدی این مجتمع تلاش گر امیدواریم در سال های آتی نیز واحدهای فعال شهرستان بناب نیز حائز اخذ واحد نمونه استانی باشند.

رئیس اداره استانداردبناب از اقدامات اساسی این مجموعه  در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: صدور نزدیک به ۴۰۰ مورد پروانه انطباق صادراتی پس از انجام نمونه برداری و مطابقت آن با استانداردهای ملی برای محصولات خشکبار، خرما، آرد و غیره، بازدید و بازرسی از تکمیل تجهیزات مورد استفاده در پارک هاف شهربازی و مهدکودک های شهرستان بناب و صدور اقطار جهت استانداردسازی و راهنمایی های لازم به منظور ثبت نام در سامانه جهت اخذ گواهی استاندارد توسط کارشناسان این که داری نیز جزء اقدامات اساسی اداره ثبت استاندارد می باشد.

وی در ادامه افزود: از دیگر اقدامات کارشناسان اداره استاندارد بازدید و نمونه برداری از مصنوعات طلا با همکاری اتحادیه زرگران و انجام آزمون و صدور اقطار برای واحدهای صنفی دارای محصولات غیر استاندارد رابرشمرد.

رئیس اداره استاندار بناب بازرسی از واحدهای صنفی و مراکز عرضه محصولات تولیدی را مهم عنوان کرد و گفت: به منظور کنترل بازار و مقابله با عرضه محصولات غیر استاندارد و یا فاقد پروانه استاندارد بازرسان از واحدهای صنفی بازدید می نمایند که جایگاه های cng شهرستان بناب نیز جزو عملکردهای اداری استاندارداست که این بازرسی به منظور جلوگیری از تخلفات جایگاه ها انجام می‌گیرد که به پلمب دو جایگاه به دلیل عدم استاندارد سازی منجر شده است.

وی موضوع استاندارد  را بسیار مهم دانست و گفت: اگر استانداردسازی در تولیدات ما صورت نگیرد مطمئناً جان انسان ها به خطر خواهد افتاد و به همین دلیل ما مجبور به بازرسی های مداوم از واحدهای تولیدی و خدماتی که در سطح بسیار گسترده ای می باشد هستیم.

حسن پور حسنی بازرسی از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی را در اولویت های کاری این نهاد دانست و افزود: صدور اخطار و پلمپ سه واحد تولیدی به دلیل نداشتن پروانه استاندارد تا به این ماه صورت گرفته است و بازرسی از آسانسورهای اماکن عمومی، اداری، تجاری و مسکونی و صدور اخطار جهت ثبت نام اولیه و ادواری برای اخذ گواهینامه استاندارد نیز از جمله فعالیت‌های اداری استاندارد در ۶ ماهه نخست امسال می باشد.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همکاران، تولیدکنندگان و تمامی کسانی که در این شرایط سخت کرونایی و اقتصادی از عرصه تولید و کار کنار نکشیده اند اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم تولیدکنندگان و واحدهای خدماتی با استاندارد سازی واحدهای خود کمک قابل توجهی به حفظ جان مردم و زمینی که در آن ساکن هستیم نمایند.

انتهای پیام/ زهرا احمدین