ضرورت تکمیل کانال شبکه پایاب سد علویان در بناب/ حدود  ۳۵۰۰ هکتار کانال آبیاری در بناب باید هر چه زودتر تکمیل شود
ضرورت تکمیل کانال شبکه پایاب سد علویان در بناب/ حدود  ۳۵۰۰ هکتار کانال آبیاری در بناب باید هر چه زودتر تکمیل شود
فرماندار بناب تکمیل شبکه پایاب سد علویان در بناب را ضروری عنوان کرد و گفت : با ایجاد 3 هزار و 500 کانال آبیاری کشاورزی در بناب شاهد صرفه جویی چشمگیری در آب کشاورزی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب ، امین رفیعی ظهر امروز  در جلسه کارگروه آب خاک و کشاورزی شهرستان وی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کانال آبیاری در سطح شهرستان مورد تایید و احداث قرار گرفته است گفت : چیزی حدود ۹ هزار هکتار از کانال کشی در سطح شهرستان انجام شده است و حدود ۳۵۰۰ هکتار آن باقی مانده است.

فرماندار بناب تکمیل شبکه پایاب  سد علویان در بناب را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : با تکمیل ۳۵۰۰ هکتار از کانال آبیاری در این شهرستان شاهد خواهیم بود حجم بالایی از مصرف آب در حوزه کشاورزی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود با تکمیل شبکه پایاب سد علویان در شهرستان بناب علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب در حوزه کشاورزی سهم بیشتری به آب شرب شهری و روستایی و همچنین احیای چشمگیر دریاچه ارومیه را شاهد خواهیم بود.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب در پایان مدیریت دقیق در منابع آبی را مهم ارزیابی کرد و گفت : با تکمیل پروژه پایاب سد علویان در بناب و همکاری کشاورزان در صرفه جویی آب شاهد گسترش چشمگیر کشاورزی در سطح شهرستان خواهیم بود.

 

انتهای پیام/امید مردم خواه