ضرورت رسیدگی به نمای بیرونی پل سرداران میدان معلم/ عدم زیباسازی این پل با گذشت یک سال از زمان بهره برداری آن/انتظار مردم از اداره راه و شهرسازی جهت زیباسازی پل به عنوان متولی اصلی این پروژه
ضرورت رسیدگی به نمای بیرونی پل سرداران میدان معلم/ عدم زیباسازی این پل با گذشت یک سال از زمان بهره برداری آن/انتظار مردم از اداره راه و شهرسازی جهت زیباسازی پل به عنوان متولی اصلی این پروژه
پل سرداران میدان معلم بناب با گذشت بیش از یک سال از بهره برداری آن همچنان در بی مهری مسئولان قرار گرفته و هیچ اقدامی جهت زیباسازی آن انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، پل روگذر میدان معلم که ساخت آن بیش از ۱۰ سال طول کشید در حال حاضر در بی مهری مسئولان قرار گرفته و هیچ اقدامی برای زیبا سازی آن انجام نمیشود.

پل سرداران میدان معلم از نظر جغرافیایی و استراتژیکی در مهم ترین محور مواصلاتی بناب و منطقه قرار گرفته است و به طور کلی این پل شاهراه اتصالی چند استان شمالغرب کشور به شمار می رود.

با این تفاصیل وضعیت ظاهری پل روگذر سرداران میدان معلم بناب به هیچ عنوان وضعیت مناسبی ندارد و عدم زیباسازی اطراف و زیر این پل نمایی بسیار دلگیر و زشتی را به وجود آورده است.

مشکل دیگری که در پل میدان معلم به چشم میخورد دیوار نوشته ها و اعلامیه هایی تبیلغاتی و تحریم است که به ستون ها و دیواره های آن چسبانده میشود و به نحوی این پل بزرگ به تابلوی تبلیغات و اعلانات شهرستان بناب تبدیل کرده است.

نظر اکثر شهروندان شهرستان بناب بر این است که نمای عمومی شهر بناب زشت و دلگیر است و بر خلاف شهرهای همجوار که به زیبا سازی معابر و خیابان های خود توجه ویژه دارند و سالانه اعتبارات مخصوصی را در همین راستا هزینه می کنند، مسئولان بناب و در راس آن شهرداری به عنوان متولی اصلی زیباسازی شهری اقدامات کمتری را در این راستا انجام داده است و عدم زیباسازی پل میدان معلم از سوی متولی آن یعنی وزارت راه و شهرسازی نارضیاتی ها را بیشتر کرده است.

البته باید این را ذکر کنیم که اخیرا اقدامان خوبی در راستای زیبا سازی شهری بناب مانند حوض پارک فدک، نصب المان های زیبا و غیره از سوی مدیریت خدمات شهری بناب انجام شده است اما قطعا این حجم از کار به هیچ عنوان انتظارات مردم شریف بناب را برآورده نکررده است و آن ها از شهرداری انتظارات به مراتب بیشتری را دارند.

در پایان حال امیدواریم متولی اصلی این پل یعنی راه و شهرسازی فکری به حال زیبا سازی آن بکند و از نهادهایی مانند شهرداری که تجربیانت زیادی را در همین راستا دارد بهره ببرد که قطعا  رنگ آمیزی و نورپردازی آن نیاز زیادی به اعتبارات چشمگیر نخواهد داشت.

نگارنده خبر/ علیرضا داستار