ضرورت ساماندهی تمامی چاه های آب غیر مجاز شهرستان/ وجود بیش از 800 چاه آب غیر مجاز در روستای قره چپق
ضرورت ساماندهی تمامی چاه های آب غیر مجاز شهرستان/ وجود بیش از 800 چاه آب غیر مجاز در روستای قره چپق
فرماندار بناب ساماندهی هر چه زودتر چاه های آب غیر مجاز در سطح شهرستان را ضرورری و بر تعامل و همکاری بیشتر جهاد کشاورزی و امور آب در حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آب کشاورزی شهرستان بناب ساماندهی چاه‌های غیرمجاز سطح این شهرستان در مدت زمان کوتاه را خواستار شد و گفت: با توجه به کاهش آب های سطحی و زیرزمینی می بایست این کار هرچه زودتر با تعاملات و همکاری ادارات مربوطه انجام شود.

فرماندار بناب افزود: خوشبختانه طرح ساماندهی چاه های غیر مجاز در سطح شهرستان بناب به صورت پایلوت در روستای قره چپق شروع شده است اما انتظار داریم این کار را هرچه زودتر در سطح گسترده تری از شهرستان انجام شود.

امین رفیعی با اشاره به اینکه پیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی روستای قره چپق کشاورزی می باشد گفت: در این روستا هزار و 122 حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد ۸۹۸ غیرمجاز و تنها ۲۲۴ تا آنها مجاز می باشد.

وی در پایان با اشاره به نزدیکی شهرستان بناب به دریاچه ارومیه و کاهش شدید سطح آب این منبع بزرگ آبی گفت: با توجه به این وضعیت انتظار داریم تمامی راه و روش های موجود مانند تغییر الگوی کشت و آبیاری کشاورزی و همچنین ساماندهی چاههای غیر مجاز بتوانیم بخش زیادی از هدر رفت مصرف آب در این حوزه را ساماندهی کنیم.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی