عدم تکمیل طرح جامع شهری بناب به علت اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان/ ساخت ۲۰ ساختمان مسکونی غیرمجاز در حاشیه قوبی چای
عدم تکمیل طرح جامع شهری بناب به علت اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان/ ساخت ۲۰ ساختمان مسکونی غیرمجاز در حاشیه قوبی چای
رئیس شورای اسلامی شهر بناب عدم تکمیل طرح جامع شهری بناب و علت اصلی افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان عنوان کرد و گفت: متاسفانه طرح جامع بناب بیش از ده سال است که تکمیل نشده است و همین عامل مشکلات امروزی در حوزه ساخت و سازها را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب محمد باقر ولایی صبح امروز در جلسه کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان با تاکید بر اینکه عدم تکمیل طرح جامع بناب که از عوامل اصلی در مشکلات ساخت و سازهای شهری بناب است اظهار داشت: متاسفانه قوانین شهرسازی در این شرکت انجام شده است که شهرداری نمی تواند نظارت کاملی بر حوزه ساخت و سازها داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب با اشاره به عدم تکمیل طرح جامع شهری بناب گفت: متاسفانه طرح جامع شهری بناب بیش از ۱۰ سال است که در این شهر منقضی شده است و همچنان طرح جامع جدید به اتمام نرسیده است.

وی افزود: متاسفانه شهرداری بناب در برنامه ریزی و ترسیم طرح جامع شهری بناب نقشی ندارد و این کار توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود و قطعاً تمامی نکات و نیازهای شهری بناب بر این طرح وجود ندارد و همین مشکلات ساخت و سازها از همین منبع نشأت می گیرند.

محمد باقر ولایی صحرایی با اشاره به ساخت و ساز ۲۰ واحد ساختمانی غیرمجاز در حاشیه قوبی چای از دیزج جنوبی تا میدان بسیج گفت: قوبی چای به عنوان یکی از مهم ترین رودخانه های شهرستان در داخل شهر بناب وجود دارد و حجم بالایی از آب های سطحی شهر از این رودخانه جمع آوری می شوند و قطعاً ساخت و ساز در حاشیه این رودخانه می تواند بسیار خطرناک و پیامدهای بدی را پیش رو داشته باشد.

وی در پایان گفت: انتظار داریم با همکاری سایر نهادها و همچنین فرمانداری نظارت های بیشتری بر ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان انجام شود و اجازه ندهیم چنین ساخت و سازهایی غیر اصولی جان عده‌ای را به خطر بیاندازد.

انتهای پیام/امید مردم خواه