عدم شیب مناسب دلیل عجیب اداره آب و فاضلاب بناب برای عدم تکمیل فاضلاب محله عسگر آباد/ عدم تملک 2 باب مغازه علت تمامی مشکلات ورودی این محله/ خیابان شرف محروم از تابلو، کد پستی و  پلاک!!!/ مسئولان به این مطالبات به حق توجه کنند
عدم شیب مناسب دلیل عجیب اداره آب و فاضلاب بناب برای عدم تکمیل فاضلاب محله عسگر آباد/ عدم تملک 2 باب مغازه علت تمامی مشکلات ورودی این محله/ خیابان شرف محروم از تابلو، کد پستی و  پلاک!!!/ مسئولان به این مطالبات به حق توجه کنند

گلایه های مداوم اهالی خیابان شرف از نبود فاضلاب و مشکلات اساسی موجود در این منطقه تیم رسانه ای پایگاه خبری صدای بناب را به این خیابان کشاند که در این بازدید اهالی خیابان شرف که از کمبودهای اساسی گلایه کردند که برخی از مشکلات و مطالباتشان واقعا به جا است و از مسئولان ذیربط […]

گلایه های مداوم اهالی خیابان شرف از نبود فاضلاب و مشکلات اساسی موجود در این منطقه تیم رسانه ای پایگاه خبری صدای بناب را به این خیابان کشاند که در این بازدید اهالی خیابان شرف که از کمبودهای اساسی گلایه کردند که برخی از مشکلات و مطالباتشان واقعا به جا است و از مسئولان ذیربط انتظار توجه و رسیدگی را داریم.

مهمترین مشکلی که اهالی در صدد رفع آن هستند و می گویند بارها صدایمان را به گوش مسولان رساندیم ولی انگار کسی پاسخگو نیست مشکل نبود فاضلاب است در اینجا این سوال پیش می آید مگر می شود در قرن بیست یکم در مرکز شهر فاضلاب شهری وجود نداشته باشد؟ آیا آپارتمان هایی که در این محله پرجمعیت هستند و چندین خانواده در آنها زندگی می کنند  و فاضلاب هایشان را به چاه های سنتی هدایت می کنند هفته ای چند بار باید برای تخلیه چاه هایشان اقدام کنند؟ آیا واقعا چاره ای برای حل مشکل فاضلاب آنها وجود ندارد؟

در جواب تمام سوال ها تنها پاسخ منطقی که می توانیم داشته باشیم فقط عدم توجه مسولان به مسائل و مشکلات این محله است که متاسفانه عدم شیب مناسب را دلیل بر نبود فاضلاب در خیابان شرف معرفی می کنند.

مردم خیابان شرف واقعا از نبود فاضلاب به ستوه آمده اند و اینکه بیشتر اوقات فاضلاب ها به بیرون از چاه ها سرازیر می شوند که بخصوص با شروع فصل بارندگی ها نگرانی اهالی دو چندان می شود.

اگر از ابتدای خیابان مطهری وارد خیابان عسگر آباد شویم دو باب مغازه در ابتدای ورودی خیابان عسگرآباد وجود دارد که به مدت چند سال است که بخاطر بلاتکلیفی شهرداری بناب همچنان رها شده است.

صاحب این مغازه در گفتگو با خبرنگار صدای بناب از بلاتکلیفی خود به اینکه نه دستش گرم کار می شود که کارش را رونق بخشد و نه اینکه مغازه اش را  که شدیدا نیاز به تعمیرات دارد راسر وسامانی بخشد و  از شهرداری گلایه مند است.

اهالی عسگر آباد از و ورودی شلوغ این مسیر گلایه می کنند که بخاطر باریک بودن ورودی و تردد های بسیار بخاطر وجود بهداشت عسگر آباد و در فصول مدارس سرویس ها اتوبوس مدرسه دخترانه ملاصدرا این محله را  شلوغ و پر سرو صدا می کند.

شهرداری می توانست چند سال پیش با هزینه کمتری این مشکل را حل کند که علاوه بر زیبا سازی خیابان مطهری ترافیک وحشتناک و زنجیر وار ورودی عسگر آباد را حل کند که متاسفانه این موضوع در بلاتکلیفی و مظلومیت به سر می برد.

از جمله مشکلات دیگر خیابان قدس جولان موتورسوارانی است که بعد از خرید موتور از مغازه های سر خیابان شرف برای تست موتور با سرعت بالا و ویراژ های گوش خراش مدام رفت وآمد می کنند بدون اینکه مراعات حال همسایه ها را داشته باشند.

در ادامه مطالب قابل ذکر است ترددهای غیر مجاز و بی وقفه موتور سوارن اهالی را به ستوه آورده و اهالی از نهادهای مربوطه تقاضای ایجاد سرعت گیر در محله شرف را دارند وبه نظر میرسد با شرایط کنونی وجود سرعت گیر واقعا ضروری می باشد

پیاده روی خیابان شرف مملو از انواع علف های هرز و خاروخاشاک است خدمات شهرداری تنها اگر سالی دوبار به این پیاده رو ها رسیدگی کند علفهای هرز را چیده و جمع آوری کند تا محله های تمیز و قابل سکونت داشته باشیم.

شهرداری بناب چندین سال پیش چندین باب مغازه رادر ورودی این خیابان ساخته و همچنان نیمه کاره رها کرده است دقیقا درست روبروی مدرسه دخترانه و حالا این مغازه ها استراحت گاه و محل تجمع معتادان شده اند که بدون هیچ ترسی این مغازه های نیمه کاره را مثل خانه خودشان دانسته و به آنها رفت وآمد می کنند.

اهالی از شهرداری تقاضا دارند که واقعا به این مشکل اساسی هم رسیدگی کنند که موضوع مهمی است بخصوص بخاطر وجود مدرسه دخترانه ملاصدرا که ممکن است موجب اتفاقات جبران ناپذیر شود.

در پایان اهالی از مشکل بسیار جالب و تامل بر انگیزی سخن به میان آوردند و آن نبود حتی یک نام و نشان در این خیابان است واین محله را می توان با جسارت تمام محله بدون شناسنامه نامید چرا که نه تابلوی در ورودی این خیابان بنام شرف است و نه بر روی در ها ی منازل کد پستی وجود دارند و نه اینکه  خانه ای پلاک داشته باشد واقعا در عصر تکنولوژی قابل توجیه نیست اهالی می گویند برای دریافت مرسولاتمان و یا ارسال مجبوریم آدرس دوستان وآشنایان را بدهیم که این خود مشکلاتی به همراه دارد و امیدوارند که مسولان مربوطه از کنار این مسائل براحتی عبور نکنند ودر صدد رفع آنها برآیند.

انتهای/ زهرااحمدین