فاضلاب تصفیه خانه و کاوه سودای مراغه از طریق صوفی چای وارد محیط روستایی بناب می شود
فاضلاب تصفیه خانه و کاوه سودای مراغه از طریق صوفی چای وارد محیط روستایی بناب می شود
بخشدار مرکزی بناب گفت: پساب و فاضلاب تصفیه خانه مراغه و کاوه سودا از طریق صوفی چایی وارد محیط روستایی شهرستان شده و آسیب های زیست محیطی زیادی بر ما وارد می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی ظهر امروز در جلسه کارگروه پسماند و جمع‌آوری حیوانات ناقل شهرستان بناب در خصوص وضعیت دفع زباله در روستای شهرستان بناب گفت: حدود ۸۰ درصد از زباله های روستاهای شهرستان دفع شده و ۲۰ درصد باقی مانده آنها بازیافت می‌شوند.

بخشدار مرکزی شهرستان بناب با اشاره به ورود فاضلاب خام از مراغه به داخل رودخانه صوفی شهرستان بناب گفت:متاسفانه هنگام بارش باران فاضلاب تصفیه خانه مراغه فاضلاب  به همراه پساب کاوه سودا وارد صوفی چای وارد شده و محیط روستاهای شهرستان بناب را آلوده  می‌کند.

 

وی افزود: این عامل می‌تواند علاوه بر فاجعه زیست محیطی بر کشاورزی به سایر حوزه های شهرستان بناب بخصوص آب های زیر زمینی صدمه بزند که امیدوارم هرچه سریعتر با این موضوع برخورد و رسیدگی شود.

رضا لعلی در پایان از عدم همکاری مناسب بهداشت محیط در روستاهای شهرستان ابراز گلایه کرد و گفت: متاسفانه برخی از فاضلاب های روستایی وارد محیط زیست شده و به طبیعت آسیب می‌زند که انتظار داریم ماموران بهداشت محیط نظارت خود را بیشتر و با افراد خاطی برخورد کند.

 

انتهای پیام/ حجت عبدی