قرار دادن ساخت و سازهای غیر مجاز در طرح جامع فعلی تبعات خوبی نخواهد داشت / آسفالت ریزی معابر شهری بنا از اولویت‌های اصلی شهرداری همزمان با شروع فصل کاری
قرار دادن ساخت و سازهای غیر مجاز در طرح جامع فعلی تبعات خوبی نخواهد داشت / آسفالت ریزی معابر شهری بنا از اولویت‌های اصلی شهرداری همزمان با شروع فصل کاری
شهرداری بناب با بیان اینکه قرار دادن ساخت و سازهای غیر مجاز در طرح جامع فعلی تبعات بدی را در پی خواهد داشت گفت: این کار باعث خواهد شد ساخت و سازهای غیر مجاز بعدی با دواری بر اینکه آنها نیز در طرح‌های جامع بعدی قرار گرفته و قانونمند می‌شوند گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، جواد نظام پرست عصر امروز در جلسه بررسی طرح جامع شهری بناب با تاکید بر اینکه کمبود اراضی مسکونی در این شهر مشکلاتی از قبیل گرانی زمین را به وجود آورده است گفت: متاسفانه در طرح جامع قبلی نیز به فضا سازی برای اراضی مسکونی توجه ویژه نشده بود و همین علت باعث کمبود زمین مسکونی در این شهر گردیده است.

شهردار بناب ورود به ساخت و سازهای غیرمجاز به داخل محدوده شهری و طرح جامع را غیر اصولی و بد فرهنگی عنوان کرد و گفت: با انجام این کار و قانونی کردن ساخت و سازهای غیر مجاز قطعاً عده‌ای به این فکر می افتند که ساخت و سازهای غیر مجاز امروز نیز در طرح جامع بعدی وارد محدوده و قانونمند می‌شوند و این قطعاً بد فرهنگی را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: شهرداری بناب قطعاً با تمام پتانسیل در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز ایستادگی خواهد کرد و اجازه تکمیل آنها را نخواهد داد چرا که معتقدیم ساخت و سازهای غیر مجاز علاوه بر زشت کردن چهره شهری راههای توسعه بناب را کند خواهند کرد و همچنین عامل گرانی مسکن و زمین در این شهر می‌شوند.

کلیددار شهر بناب یکی دیگر از مشکلات مهم شهری بناب را موضوع ترافیک عنوان کرد و گفت: متاسفانه با توسعه ساخت و سازها و افزایش جمعیت به فضا سازی مناسب برای خیابانسازی و همچنین میانبرهای درون شهری توجه نشده است و همین موضوع موجب معضل بزرگ ترافیک در شهر بناب شده است.

وی افزود: در طرح جامع جدید می بایست به عناوین مهم دیگر مانند فضای سبز نیز توجه شود چرا که متاسفانه برخی از مناطقی که برای فضای سبز در نظر گرفته شده بود اجرایی نشده و همین امر مشکلاتی را در حوزه فضای سبز به وجود آورده است.

شهردار بناب در پایان با تاکید بر اینکه شهرداری بناب در حال حاضر آسفالت کاری خیابان های اصلی و فرعی بناب را در الویت اصلی همزمان با شروع فصل کاری قرار داده است گفت: امیدواریم همزمان با شروع فصل کاری بخش های زیادی از خیابان‌های شهری بناب آسفالت ریزی شود.