قطار تغییرات در ایستگاه فرمانداری بناب
قطار تغییرات در ایستگاه فرمانداری بناب
مردم شهرستان بناب از نماینده عالی دولت در امور اجرایی استان انتظار دارند با توجه به ویژگی های خاص این شهرستان فردی را به عنوان یازدهمین فرماندار و سومین فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان بناب انتخاب و منصوب کنند که رویکرد رفیعی را در این شهرستان ادامه داده و نام نیک از خود بر جای بگذارند.

به گزارش صدای بناب به نقل از فارس امین رفیعی اسکویی که از اردیبهشت ماه سال 1393 به عنوان معاون فرماندار وقت بناب انتخاب و از اسفند ماه سال 1396 نیز سکان هدایت فرمانداری بناب را بر عهده داشت، ظاهراٌ پس از کش و قوس های فراوان استعفای ایشان بعد از 66 ماه خدمت صادقانه در پست های معاونت فرمانداری و فرمانداری شهرستان بدلیل مشکلات شخصی مورد پذیرش استاندار آذربایجان شرقی قرار گرفته و قرار است ظرف روزهای آتی مسئولیت فرمانداری بناب را به کس دیگری واگذار نماید.

بر اساس این گزارش، جابه جایی این مسئولیت در حالی صورت می پذیرد که پست فرمانداری بناب با ویژگی های خاص خود باید به دست شخصی سپرده شود که نه تنها از ظرفیت و توانمندی های بالقوه و بالفعل آن شناخت کافی داشته باشد بلکه باید در عین حال به دغدغه های مردم و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این خطه نگاه ویژه ای داشته باشد.

شهرستان بناب علاوه بر اینکه یک شهر حوزوی و دانشگاهی با وزن مذهبی است، یک شهرستان تولیدی، صنعتی و فولادی نیز بشمار می رود، بطوری که سال گذشته با صادرات بیش از 228 میلین دلاری انواع کالاها از طریق گمرک بناب در حالی رتبه نخست در بین شهرستان های استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است که میزان صادرات نسبت به سال قبل 2 برابر صورت گرفته است.

از طرفی با توجه به اینکه مردم داری و بهره مندی از حداکثر ظرفیت و فرصت های مختلف خدمتگزاری به مردم- این ولی نعمتان جامعه- ضرورتی آشکار است، این قضیه نیز همواره به عنوان مهم ترین دغدغه همه خدمتگزاران مورد تأکید و تصریح واقع شده است.

وجود این خصایص در کنار پاک دستی از جمله ویژگی هایی بود که در وجود رفیعی فرماندار بناب موج می زد و در سایه این ویژگی ها بود که بر اساس ارزیابی اخیر وزارت کشور در شاخصه های مختلف فرمانداری بناب با دوازده رتبه ارتقاء به رتبه دوم و برتر در بین فرماداری های استان آذربایجان شرقی دست یافته و در سایه این ویژگی هاست که با انتشار خبر احتمال رفتن وی از شهرستان بناب به نوعی همه را نگران و ناراحت کرده و مدیران واحدهای صنعتی، تولیدی و بخصوص قاطبه مردم شهرستان بناب از این تصمیم رفیعی استقبال نمی کنند.

با این وصف، مردم شهرستان بناب از نماینده عالی دولت در امور اجرایی استان انتظار دارند با توجه به ویژگی های خاص این شهرستان فردی را به عنوان یازدهمین فرماندار و سومین فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان بناب انتخاب و منصوب کنند که رویکرد رفیعی را در این شهرستان ادامه داده و نام نیک از خود بر جای بگذارند.

بناب از سال 1368 به فرمانداری ارتقاء یافته و تاکنون 10 فرماندار نمایندگی دولت در این شهرستان را تجربه کرده اند و قطعاً فرماندارانی که در کنار مردم بوده اند و برای خدمت به مردم و توسعه عمران و آبادانی شهرستان گام هایی برداشته اند، اینک نام آنها و خدمات اثر بخش شان در قلب مردم ماندگار شده است.

به همین علت باید منتظر ماند و دید چه کسی به عنوان یازدهمین فرماندار شهرستان و سومین فرماندار دولت تدبیر و امید سکاندار فرمانداری بناب خواهد شد.