قطع‌کنندگان غیرمجاز اشجار در تالاب قره قشلاق بناب در چنگال قانون
قطع‌کنندگان غیرمجاز اشجار در تالاب قره قشلاق بناب در چنگال قانون
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب گفت: قطع‌کنندگان غیرمجاز اشجار در تالاب قره قشلاق بناب در چنگال قانون گرفتار شدند.

به گزارش صدای بناب به نقل از ایرنا، صیاد لطفی روز پنج شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب در حین گشت و کنترل در محدوده حفاظتی مناطق تحت مدیریت، ۲ نفر متخلف که اقدام به قطع اشجار به صورت غیرمجاز و غیرقانونی در تالاب یاد شده می کردند دستگیر شدند.

به گفته وی، افراد دستگیر شده به همراه یک دستگاه خودرو نیسان که برای حمل این درختان استفاده می شد جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

لطفی خاطرنشان کرد: قطع اشجار در حوزه تالاب قره قشلاق ممنوع بوده و هرگونه اقدام غیرقانونی از طرف متخلفین با برخورد قانونی اداره محیط زیست پاسخ داده خواهد شد.

وی از شهروندان در جوامع محلی اطراف تالاب قره قشلاق درخواست کرد: هرگونه بهره برداری غیرمجاز و قطع اشجار در تالاب را به اداره حفاظت محیط زیست بناب یا پایگاه های تابعه گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، منطقه شکار ممنوع و تالاب قره قشلاق شهرستان بناب به مساحت ۲۲ هزار هکتار در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غربی آذربایجان شرقی در شهرستان بناب واقع شده است.

این تالاب بخاطر زیبایی آن و همچنین تنوع مختلف گیاهی و جانوری از جمله زیست پرندگان مهاجر بومی و غیربومی به عروس تالاب های کشور مشهور است.

میش مرغ بزرگ ترین پرنده پروازی دنیا که بسیار نایاب است، در این تالاب ساکن بوده و تالاب قره قشلاق زیستگاه این پرنده بزرگ و زیباست.