لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی در کشور/آشفتگی های فرهنگی باید ریشه کن شود
لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی در کشور/آشفتگی های فرهنگی باید ریشه کن شود
نماینده مردم بناب در مجلس با انتقاد از عدم وجود متولی فرهنگی در کشور گفت: متأسفانه مسائل فرهنگی در کشور ما مثل مسائل اقتصادی متولی ندارد و این امر سبب آشفتگی در وضعیت فرهنگی شده است.

به گزارش صدای بناب به نقل ز فارس حجت الاسلام محمد باقری بنابی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب که با حضور امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب، فرماندار و مسئولان و رؤسای ادارات مختلف شهرستان ترتیب یافت، با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی است؛ اظهار داشت: هرکس مدعی این است که انقلاب ما انقلاب اقتصادی بوده، این حرف بیهوده ای است.

وی با اذعان به اینکه خدمات صورت گرفته در بخش های مختلف عمرانی در کشور اصلاً قابل مقایسه با زمان طاغوت نیست؛ تصریح کرد: در کنار این اقدامات صورت گرفته ولی همچنان در موضوعاتی نظیر عفاف و حجاب، حفظ کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع در ادارات مشکل داریم.

نماینده مردم بناب و خوشه مهر با بیان اینکه هم اکنون 72 دستگاه متولی مسائل فرهنگی را در کشور برعهده دارند؛ افزود: برای برون رفت از وضعیت موجود باید آشفتگی فرهنگی ریشه کن شود.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به ضرورت تشکیل قرارگاه و یا وزارتخانه ای برای انجام امور فرهنگی در کشور اذعان کرد: متأسفانه در کشور و علی الخصوص شهرستان بناب در بازسازی مزار شهدا عقب مانده ایم.

وی از آمادگی خود برای تبدیل مزار شهدای شهرستان به حسینیه و قطب فرهنگی خبر داد و گفت: اگر دستگاه های متولی امر همکاری کنند آماده ایم محل مزار شهدا را به حسینیه تبدیل کنیم تا تمام آثار شهدا در این مجموعه برای نسل های آتی حفظ شود.

این نماینده مجلس در ادامه از تبدیل روستای«صَوَر» به پایگاه ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: این محل در آینده نزدیک به قطب فرهنگی تبدیل خواهد شد و امیدواریم نشست آتی شورای فرهنگی در این محل تشکیل شود.