مراسمات عزاداری می بایست کوتاه مدت باشند/ هئیات مذهبی موظفند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند/ تجمع هئیت های مذهبی در مرکز شهر ممنوع است
مراسمات عزاداری می بایست کوتاه مدت باشند/ هئیات مذهبی موظفند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند/ تجمع هئیت های مذهبی در مرکز شهر ممنوع است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب گفت: به دلیل شیوع کرونا مراسمات امسال در ماه محرم در محیط های باز و در زمان محدود برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام رسول یگانه در جمع روسای هئیت های مذهبی شهرستان با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم،گفت: به دلیل شرایط موجود زمان برگزاری مراسم باید بسیار کوتاه و کمتر از 2 ساعت باشند که در این مدت زمان می بایست برنامه سخنرانی و روضه خوانی انجام شود و اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند ان شاءالله مشکلی به وجود نمی آید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب استفاده از طبل و سایرآلات موسیقی در محرم را ممنوع اعلام کرد و گفت: با توجه به ماندگاری ویروس کرونا در سطوح استفاده از این دستگاه ها به دلیل عمومیت آن ها ممنوع می باشد.

وی تجمع هئیت های مذهبی در مرکز شهر بناب را کاملا ممنوع اعلام کرد و گفـت: بر خلاف سالیان قبل هر گونه تجمع  در مرکز شهر مطابق دستور العمل های ستاد مبارزه با کرونا ممنوع می باشد لذا از پلیس درخواست شده مانع تجمعات مذهبی شود.

حجت الاسلام یگانه برپایی ایستگاه صلواتی و پخش، تهیه و توزیع غذای گرم در ماه محرم را ممنوع اعلام کرد و گفت: دستجات مذهبی تنها می توانند جیره خشک و بهداشتی که می بایست بسته بندی شده باشد را در بین عزادارات تقسیم کنند و در غیر این صورت با مسئولان هئیات متخلف برخورد خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تمامی تصمیمات از طریق ستاد ملی کرونا بوده و لازم الاجرا می باشند، خاطرنشان کرد: هئیت های مذهبی جهت برگزاری مراسمات مذهبی خود می بایست مجوزهای لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/ داود زیبائی