مراسم تجلیل از کادر نمونه بارز حجاب و عفاف شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب برگزار شد
مراسم تجلیل از کادر نمونه بارز حجاب و عفاف شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب برگزار شد
با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مسئولین جلسه ای تحت عنوان تجلیل از پرسنل منتخب نمونه بارز حجاب و عفاف تشکیل شد که از سه نفر از همکاران منتخب تقدیر بعمل آمد.

به گزارش صدای بناب، حجت السلام غدیری به اهمیت حجاب در جامعه و خانواده اشاره کرد و افزود:
انسان بالقوه مظهر اسماء الهی است یعنی پتانسیل این را دارد که صفات خدا را در خود ظهور دهد و زمانی که این قوه را به فعلیت برساند به آرامش دست پیدا خواهد کرد زیرا آرامش در سایه دارایی ها ست و اصلی ترین دارایی انسان اتصال به صفات الهی است . به دست اوردن این صفات در سایه اطاعت از اوامر دینی الهی است.

در این بین یکی از اسماء خداوند متعال ظاهر و باطن می باشد که در ایه شریفه: هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن آمده است . گرچه حجاب و پوشش برای زن و مرد وجود دارد ولی در زن نمود بیشتری را داراست. دستور خداوند متعال به خانم ها برای رعایت بیشتر حجاب برای دست یافتن به مظهریت اسم الباطن هست.

ارزش این صفت زمانی معلوم می شود که بدانیم هر کسی نمیتواند اسم الباطن را دریابد جز کسانی که محرم اسرار الهی اند به تبع خانم ها نیز که می خواهد مظهر این اسم باشند نباید هر کسی نفوذ داشته باشد و باید فقط محارم بتوانند زیبایی های غیر ظاهری او را ببیند. در اینجا آیه ای که در سوره نور نازل شده به ذهن می آید که به خانم ها دستور می دهد:ولا یبدین زینتهن الالبعولتهن او آبائهن …… الا ماظهر منها ؛یعنی خانم ها زینت های خود را فقط برای شوهرانشان یا پدرانش یا…(بقیه محارم) اشکار کنند مگر زینتی که خود به خود در ظاهر دیده می شود

البته حجاب فلسفه اجتماعی دیگری نیز دارد که خداوند با یک تیر چندین نشان می زند. مثل استحکام بیشتر خانواده و علقه عمیق تر بین همسران مساله عفاف را نیز خداوند در قران در سوره نور بدین گونه مطرح می کند:ولایخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض:یعنی نازک(باقروفر)حرف نزنند زیرا کسی که در قلبش مرض دارد طمع می کند.

این یعنی حجاب و عفاف نوعی مصونیت برای زن می بخشد و خاطر همسرش نیز آسوده تر خواهد بود

در ادامه دکتر نیرپور مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب ضمن تقدیر از منتخبین حجاب و عفاف افزود کادر درمان شاغل در بناب جز متشخص ترین نیروهای درمانی هستند و این جای شکر و مباهات دارد که پرسنل داوطلبانه و با ادای نذر در بخش کرونا فعالیت میکنن که در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد و فقط ایران اسلامی هست که همچین انسان های با کمال را در خود پروانده است و سرچشمه آن مکتب پاک حسینی هست
و ایران عزیز ما از این برکت الهی اهل بیت بهرمند بوده و هست

▫️در آخر از منتخبین حجاب و عفاف شبکه بهداشت و درمان بناب تقدیر بعمل آمد