مراودات با کشورهای منطقه تنها راه ارز آوری به کشور است
مراودات با کشورهای منطقه تنها راه ارز آوری به کشور است
عضو کمیسسیون اقتصادی مجلس گفت: تنها راه نجات کشور برای ارز آوری افزایش مراودات منطقه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از خبر گزاری بسیج محمد باقری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد وضعیت بازار ارز اظهار کرد: افزایش تحریم‌ها، مسائل بانکی مربوط به عراق و چین و یکسری دلایل دیگر به بالا رفتن قیمت دلار در بازار کمک کرده است که به زودی رئیس بانک مرکزی را برای ارائه راه حل به مجلس فرا می‌خوانیم.

باقری گفت: باید با  صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق، افغانستان،پاکستان و غیره مراودات اقتصادی خود را بالا ببریم و به نظر بنده بهترین راهکار در این شرایط  افزایش تعاملات منطقه‌ای خود برای وارد کردن ارز به کشور است.

وی با بیان این مطلب که بیشتر مراودات دنیا بر پایه دلار صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ما موافق این هستیم که دلار حذف شود یا ارز دیگر جایگزین آن شود اما حتی عراق هم با دلار با ما کار می‌کند و این  واقعیت را باید قبول کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:  در دراز مدت یا میان مدت این احتمال وجود دارد که دلار ارزش خود را از دست بدهد اما الان همه دنیا قبول کردند که با دلار مراوده کنند.

نماینده مردم بناب گفت: مردم باید این واقعیت را بدانند که ارز در کشور کاهش پیدا کرده است و برای برخی از کالاهای اساسی با مشکل مواجه شدیم. نیاز است که همه دست به دست هم بدهیم تا از این بحران عبور کنیم.