مراکز عرضه دام در عید قربان امسال تعطیل است
مراکز عرضه دام در عید قربان امسال تعطیل است
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که عید قربان امسال به علت شیوع کرونا مراکز عرضه دام دایر نخواهند بود، گفت: افرادی که قربانی دارند، فرآیند ذبح را در کشتارگاه‌ها انجام دهند.

به گزارش پایگاه  خبری صدای بناب به نقل از مهر، امیرحسین بهداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، ذبح دام در عید سعید قربان امسال در کشتارگاه‌های دام انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی مربوط به بیماری کرونا و همچنین سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، با همکاری ۴۶ گروه ثابت و ۶۷ گروه سیار با حضور ۱۳۰ دکتر دامپزشک، ۴۲ بازرس بهداشتی گوشت و ۸۲ نفر ناظر ذبح شرعی از ساعت هفت صبح تا ۱۳ بعد از ظهر، بر کشتار دام‌های قربانی نظارت خواهند کرد.

وی با تاکید بر این‌که پرهیز از ازدحام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله موارد مورد تاکید در عید قربان سال‌جاری است، بیان کرد: با ذبح قربانی در کشتارگاه این امکان فراهم می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال شده و همچنین از نظر بیماری‌های دامی نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

بهداد ادامه داد: هم استانی‌ها برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر، می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند و در موارد خاص نیز گروه‌های سیار آمادگی ارائه خدمات را دارند، اما توصیه این است که ذبح دام‌های قربانی و نذری عیدسعید قربان به طور حتم در کشتارگاه‌های دام و زیر نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی انجام شود.