نیاز به اعتبار ۱۸۰۰میلیاردی برای انجام پروژه‌های ناتمام هلال احمر
نیاز به اعتبار ۱۸۰۰میلیاردی برای انجام پروژه‌های ناتمام هلال احمر
مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه گذاری هلال احمر ایران گفت: برای انجام پروژه های عمرانی نیمه تمام، نیاز به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم و امیدواریم از پتانسیل بازار سرمایه تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب و به نقل از مهر علی صفرعلی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد پرتفوی شرکت سرمایه گذاری هلال ایران، مربوط به پروژه‌های ساختمانی در املاک و مستغلات است، گفت: بر این اساس داشتن یک شرکت ساختمانی قوی برای انجام فعالیت‌های ساختمانی و عمرانی، می‌تواند به عملکرد بهتر منجر شود. در نظر داریم زمانی که پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام رساندیم، دیگر فعالیت‌های اجرایی پروژه‌های جدید را به صورت مستقیم بر عهده نگیریم و این کار را به شرکت‌های زیر مجموعه و به خصوص شرکت ساختمانی هلال واگذار کنیم تا پروژه‌های ساختمانی را انجام دهد.

وی ادامه داد: برای انجام کلیه پروژه‌ها، شامل پروژه‌های در حال اجرا، متوقف و تحویل نشده جمعاً نیازمند تأمین مالی حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی هستیم و امیدواریم از پتانسیل بازار سرمایه این بودجه تأمین شود. برآورد اولیه ما این است که پس از اتمام پروژه‌های مذکور، حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای جمعیت هلال احمر آورده مالی داشته باشد. ایجاد سود و ارزش افزوده خوبی در این پروژه‌ها نهفته است که با برنامه ریزی و حمایت‌های لازم می‌توان این مهم را محقق کرد.

صفرعلی افزود: امیدواریم این پروژه‌ها در ساختار جدید سریع‌تر به نتیجه برسند و هلدینگ سرمایه گذاری هلال ایران هم با دغدغه‌ای کمتر به وظیفه اصلی خود که مدیریت و نظارت است رسیدگی کند. به همین منظور لازم است تا شرکت ساختمانی هلال از لحاظ فنی و عملیاتی قوی‌تر شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هلال ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ شرکت زیر مجموعه هلدینگ شرکت سرمایه گذاری هلال ایران هستند، افزود: کشت و صنعت هلال نیشابور، شرکت صنایع نساجی هلال، شرکت ساختمانی هلال، شرکت بازرگانی هلال، شرکت آب درمانی هلال فردوس و شرکت هلال گستر بناب از جمله شرکت‌هایی هستند که فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی و درمانی انجام می‌دهند.

وی درباره پروژه‌های ناتمام هلدینگ شرکت سرمایه گذاری هلال ایران، گفت: در مجموع ۱۳ پروژه در حالت نیمه تمام قرار دارد. البته پروژه‌های شیراز و لارستان به اتمام رسیده و وارد مرحله بهره برداری هم شده است اما هنوز گواهی پایان کار صادر نشده، به دنبال اخذ پایانه کار هستیم تا اسناد به خریداران تحویل داده شود.

صفرعلی به پروژه‌هایی با ۸۰ درصد پیشرفت کار اشاره کرد و افزود: پروژه‌های بیرجند، مهاباد و اردبیل حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در تلاشیم تا این پروژه‌ها را تا پایان سال و اوایل سال آینده به نتیجه برسانیم.

وی افزود: پروژه ازگل و طالقانی، ۲ پروژه بزرگی هستند که در حالت توقف قرار دارند و برای انجام این ۲ پروژه منابع مالی بالغ بر یک هزار میلیارد تومان، نیاز است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هلال ایران درباره املاک تحویل داده نشده پروژه‌های این شرکت، تاکید کرد: این پروژه‌ها شامل پروژه رشت، نور، بندرعباس، ارومیه، قزوین و فرمانیه تهران است و عمدتاً پروژه‌هایی است که شعب جمعیت هلال احمر در آنها مستقر بوده و بر اساس مصوبه شورای عالی جمعیت هلال احمر، هلدینگ شرکت سرمایه گذاری هلال ایران، موظف است تا محلی را برای این شعب اجاره کند تا پس از تخلیه املاک، پروژه مورد نظر آغاز به کار کند.