اتصال به فاضلاب شهری اصلی ترین مطالبه اهالی دربند قریشی/ تخلیه هفتگی چاه های سنتی فشار مالی زیادی را به دوش ساکنین می گذارد/ تکمیل فاضلاب شرط اول شهرداری جهت آسفالت ریزی در این محله
اتصال به فاضلاب شهری اصلی ترین مطالبه اهالی دربند قریشی/ تخلیه هفتگی چاه های سنتی فشار مالی زیادی را به دوش ساکنین می گذارد/ تکمیل فاضلاب شرط اول شهرداری جهت آسفالت ریزی در این محله
اهالی ساکن در کوچه الهیه 29 از نبود فاضلاب شهری در انتهای کوچه رنج می برند و امیدوارند مسیولان هرچه سریعتر به این مشکل اساسی رسیدگی نمایند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، کوچه الهیه ۲۹ (دربند قریشی) با وجود اینکه  دقیقا در مرکزشهر بناب واقع شده است ولی متاسفانه دارای مشکلات بسیار اساسی است که توجه و رسیدگی هرچه زودتر مسئولان را می‌طلبد.

با پیگیری‌های مداومی که چندین سال است اهالی در مورد وصل فاضلاب سنتی به فاضلاب مدرن در انتهای کوچه برای بیش از ۲۰ خانواده انجام داده اند متاسفانه همچنان بدون نتیجه باقی مانده است.

از عمده مشکلات اساسی ساکنین در نبود فاضلاب این است که اهالی مجبورند چاه فاضلاب خانه خود را هر هفته و یا ماهی یکبار با هزینه های بالا تخلیه کنند و همچنین آنها از بوی تعفن آمیز فاضلاب های خانگی به خصوص در فصل گرم سال آزرده خاطر شده اند و علاوه بر آن از آزار انواع حشرات و موش های خانگی در امان نیستند.

از دیگر مشکلات عمده کوچه الهیه ۲۹ تجمع آبی های سطحی ناشی از نزول باران در انتهای کوچه است و به دلیل اینکه چاه های خانگی نمی توانند این حجم آب را نگه دارند در نهایت سرازیر شده و فاضلاب ها به داخل خانه ها و حیاط ساکنین نفوذمی کند و درنهایت باعث اذیت خانواده  ها و نم کشیدن دیوار خانه ها تا نیمه شده است.

ساکنین این کوچه  عاجزانه از مسئولین تقاضا دارند پیمانکار مربوطه را به تکمیل هر چه زودتر این پروژه مجاب کرده و با اتصال چاه های سنتی به فاضلاب مدرن شهری بار مالی بزرگی را از دوش خانواده ها برداشته و در نهایت سلامت جان خود و کودکانشان را که با شیوع بیمار ی کرونا نگران هستند تامین کنند.

حل موضوع فاضلاب شهری در مسیرکوچه الهیه ۲۹ (دربندقریشی ) و میاندآب لار کوچسی علاوه بر دلگرمی ساکنین مطمعنا نه تنها آسایش را برای خانوارهای این محل به وجود می آورد بله از هزینه های گزاف بابت تخلیه فاضلاب نجات پیدا میکنند و شهرداری دلیلی برای عدم آسفالت ریزی این محل نخواهد داشت.

درپایان گزارش اهالی از مسئولان محترم اداره آب وفاضلاب عاجزانه تقاضای حل فاضلاب شهری  این دو منطقه را دارند وما امیدواریم ارگان های مربوطه در اسرع وقت به این مشکلات اساسی ذکر شده  رسیدگی کنند.

 

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/ زهرا احمدین