پرداخت بیش 50 میلیارد ریال تسهیلات به قالیبان شهرستان طی 18 ماه/ پیگیری پرداخت تسهیلات به خریدران فرش در آینده نزدیک/ کمک به بازاریابی برای فرش بافان از طرق مختلف
پرداخت بیش 50 میلیارد ریال تسهیلات به قالیبان شهرستان طی 18 ماه/ پیگیری پرداخت تسهیلات به خریدران فرش در آینده نزدیک/ کمک به بازاریابی برای فرش بافان از طرق مختلف
مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان بناب از پرداخت بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات به قالی بافان شهرستان طی 18 ماه اخیر خبر داد.

سید جواد هاشمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، اظهار داشت: با افتخار اعلام می کنم بیشتر عمرم  را صرف بافتن قالی گذراند ام  و از جنس  قالیبافان عزیز هستم و می دانم که  قالی بافی شغلی سخت و طاقت فرسایی است اما این را هم خوب می دانم که عشق به رنگها و نقش و نگار ها سختی کار را کم می کند و زمانی که قالی تمام شد خستگی یک ساله از تنت بیرون می رود.

مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان بناب تصریح کرد: به منظور حمایت از قالیبافان فرش دستباف شهرستان بناب و به امید حمایت از این قشر  زحمت کش در این برهه زمانی وشرایط سخت کرونایی با کمک صندوق کارآفرینی امید زمینه را برای دریافت تسهیلات کم بهره فراهم کرده ایم.

وی افزود: طی تفاهم نامه منعقد شده با صندوق کارآفرینی امید در سال 98 نزدیک به ۵ میلیاردو ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به قالیبافان پرداخت شده است که با تمدید تفاهمنامه فوق تا سقف 500 میلیون ریال به قالی بافان خانگی و تا سقف 5 میلیارد ریال به کارگاه های قالی باقی تسهیلات 4 درصد و دوره اقساط 3 یا 4 ساله داده خواهد شد.

بازرس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف روستائی استان با اظهار خوشنودی از تداوم پرداخت وام به قالیبافان افزود: تاکنون با خواست خداوند متعال توانستیم ۲۱۵ مورد تسهیلات به قالیبافان پرداخت کنیم که برای بیش از ۴۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.

وی از همکاری  اتحادیه فرش دستبافت با  خریداران  فرش دستباف  خبر داد و گفت: شرکت آمادگی دارد با همکاری صندوق کارافرینی امید به خریداران فرش تسهیلات خرید پرداخت  نماید که در سفر اخیر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور این موضوع مصوب شد که به امید خدا در آینده بسیار نزدیک اجرایی خواهد شد.

سید جواد هاشمی در ادامه گفت: ۴۵ درصد از کسانی که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات کم گرفته اند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و این نشان گر آن است که تسهیلات به قالی بافان حقیقی داده شده است.

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف استان یکی از رسالت های مهم این شرکت را حمایت کامل از فرش بافان اعلام کرد و گفت: به این عزیزان تسهیلات کم بهره با باز پرداخت ۳ ساله با اقساط ماهانه متغییر داده می شود و همچنین این شرکت در تهیه مواد اولیه کمک می کند و در صورت بالا بودن کیفیت، محصولات آن ها را خریداری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه می توانیم مواد اولیه قالی بافی را در اختیار بافندگان فرش  قرار دهیم این توانائی را داریم  که در نمایشگاه های بین الملی معتبر، فرش بافته شده قالی بافان زحمت کش را با قیمت بسیار مناسب به فروش برسانیم و از این طریق بتوانیم به قالی بافان کمک کنیم.

مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی شهرستان بناب در پایان گفت: علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن های ۳۷۷۳۰۰۲۹ و ۰۹۱۴۹۲۱۰۹۶۹ تماس حاصل فرمایند و به صورت حضوری به دفتر شرکت فرش بافان واقع در خیابان با هنر روبروی مسجد علمدار پاساژ صادق زاده مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی