پویش احسان ماسک در آذربایجان شرقی اجرا می شود
پویش احسان ماسک در آذربایجان شرقی اجرا می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از اجرای پویش احسان ماسک همزمان با ماه محرم با همکاری نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صداب بناب، به نقل از ایرنا، علیار راستگو با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در استان در مقایسه با اردیبهشت سال جاری، گفت: هر قدمی، هرچند کوچک که برای حفظ سلامتی مردم برداشته شود ارزشمند است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در مقابله با بیماری کرونا، افزود: ایام محرم فرصت خوبی است تا کمک‌ها و نذورات مردمی را به سمت حوزه سلامت و تأمین نیازهای خانواده‌های محروم در این زمینه هدایت کنیم.

راستگو افزود: بر این اساس، پویش احسان ماسک با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تأمین ماسک مورد نیاز برای خانواده‌ها و افراد نیازمند با همکاری نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استفاده از ماسک یکی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از شیوع کروناست اجرای این پویش با همکاری ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و تشکل‌های مردمی می‌تواند تا حد قابل توجهی در کنترل این بیماری نقش ایفا کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: پویش احسان ماسک حرکت خوبی است که با وحدت فرماندهی و توزیع عادلانه و هدفمند می‌تواند در کنترل بیماری کرونا نقش بسزایی داشته باشد.

مرتضی صفری همچنین از تولید ۶۰۰ ساعت برنامه در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با موضوع کرونا خبر داد و گفت: ۸ مستند فاخر درباره فعالیت‌های گروه‌های جهادی و کادرهای بهداشت و درمان نیز در دست ساخت است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه ایجاد وحدت رویه میان سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های داوطلب مردمی، گروه‌های جهادی و کانون‌های مساجد را در کمک‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه در ایام کرونا موثر دانست و گفت: کمیته‌های سه‌گانه فرهنگی، اطلاع‌رسانی و پشتیبانی برای اجرای پویش احسان ماسک فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

بدر شکوهی لازمه موفقیت این پویش را همراهی مردم و جلب مشارکت خیران و هیأت‌های عزاداری دانست و گفت: توزیع غذا و نذورات در هیأت‌ها امکان شیوع بیشتر ویروس کرونا را به دنبال دارد و بر این اساس، احسان ماسک بهترین نوع احسان در این ایام است.