محمد محمدپور در این پیام آورده است: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، خبر درگذشت هنرمند برجسته و  بازیگر توانای سینما و تلویزیون استان؛ استاد جواد درخشان که خسران و ضایعه ای برای فرهنگ و هنر استان است، موجب تألم و تأثر شد. زنده‌یاد “جواد درخشان” هنرمندی برخاسته از […]

محمد محمدپور در این پیام آورده است:

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، خبر درگذشت هنرمند برجسته و  بازیگر توانای سینما و تلویزیون استان؛ استاد جواد درخشان که خسران و ضایعه ای برای فرهنگ و هنر استان است، موجب تألم و تأثر شد.

زنده‌یاد “جواد درخشان” هنرمندی برخاسته از خاک هنرپرور آذربایجان بود که با تلاش مستمر و نقش‌آفرینی ارزنده خود در فضای سینما و تلویزیون، خاطره ای به یاد ماندنی از خود و آثارش در ذهن مردم ایران برجای گذاشت.

اینجانب ضمن تسلیت فقدان این هنرمند فرهیخته، برای وی از درگاه احدیت علو درجات و برای بازماندگان و اهالی فرهنگ و هنر و سینماگران، صبر جمیل خواهانم.

پیام تسلیت حوزه هنری آذربایجان‌شرقی به مناسبت درگذشت جواد درخشان

حوزه هنری آذربایجان‌شرقی به مناسبت درگذشت هنرمند عرصه فیلم وسینما “جواد درخشان” پیام درگذشت صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بازگشت همه به سوی خداست. با تاسف و اندوه‌ فراوان، جامعه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در رحلت بازیگر و پیشکسوت عرصه فیلم و سینما مرحوم استاد جواد درخشان داغدار گردید.

مرحوم درخشان بعد از سال ها خدمت خاضعانه و موثر و پس از طی دوران سخت بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به آرامشی جاودان پیوست.

زنده‌یاد “جواد درخشان” هنرمندی برخاسته از خاک هنرپرور آذربایجان بود که با نقش‌آفرینی خود سینما و تئاتر ایران را بالنده‌تر کرد.

حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی درگذشت این هنرمند پیشکسوت ، دوست داشتنی و مهربان را که از قدیمی ترین و باسابقه‌ترین بازیگران تئاتر و سینمای کشورمان بود، به خانواده محترم ایشان و عموم اهالی فرهنگ و هنر و مردم هنردوست تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای آن هنرمند فقید از درگاه احدیت مسئلت می نماید.»

جواد درخشان متولد ۱۳۲۷ شهر تبریز است که فعالیت خود را از سال ۱۳۴۷ در شهر تهران آغاز کرده و مدت هشت سال عضو پیوسته خانه سینمای تهران بوده است.

فعالیت در تلویزیون تبریز از سال ۱۳۶۴ و بازی در فیلم های نیمه پنهان ماه، آینه و خاکستر، دخیل پرنده باز کوچک، سوداگر، سارای و تولد یک پروانه، از فعالیت های بارز این هنرمند تبریزی است.

وی همچنین برای فیلم‌های تولد یک پروانه، پرنده باز کوچک و دخیل در جشنواره های تورونتو ایتالیا، مصر، آلمان و استرالیا تقدیر شده است.