چاپ تدریجی کارت ملی‌ در آذربایجان شرقی
چاپ تدریجی کارت ملی‌ در آذربایجان شرقی
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون برای بیش از 80 درصد جمعیت استان کارت ملی صادر شده است، گفت: مشکل صدور کارت ملی رفع شده و به تدریج چاپ و صادر می‌شود، طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، به احتمال زیاد امسال صدور کارت ملی هوشمند به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از ایسنا احد جودی در گفت‌وگو با خبرنگاران ، با اشاره به رفع مشکل و صدور تدریجی کارت ملی، اظهار کرد: تمامی سازمان‌ها موظف هستند خدمات لازم را برای افرادی که کارت ملی ندارند، با شماره‌ی پیگیری ارائه دهند.

وی ضمن قدردانی از صبوری مردم در خصوص طولانی شدن روند صدور کارت ملی، افزود: کد رهگیری تا زمانی که کارت ملی به فرد تحویل داده نشده، دارای اعتبار است و اگر هر سازمانی در قبال دریافت کد رهگیری، از ارائه‌ی خدمات به افراد خودداری کند، خلاف کرده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با بیان این‌که حدود سه میلیون و 125 هزار نفر از جمعیت استان واجد شرایط دریافت کارت ملی هستند، گفت: از این تعداد حدود دو میلیون و 800 هزار نفر برای دریافت کارت ملی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود:حدود 17درصد جمعیت واجد شرایط استان کارت ملی ندارند که ثبت نام از این افراد برای صدور کارت در دفاتر پیشخوان و باجه های پستی انجام می‌شود.

وی گفت: افراد در صورت فقدان کد رهگیری می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، کد را دریافت کنند.