چرای گوسفندان از اراضی آلوده به فاضلاب انسانی در شهرستان بناب / ضرورت توجه صاحبان دام ها به عواقب این چرای خطرناک..+تصاویر
چرای گوسفندان از اراضی آلوده به فاضلاب انسانی در شهرستان بناب / ضرورت توجه صاحبان دام ها به عواقب این چرای خطرناک..+تصاویر
متاسفانه طبق شواهد گاها دام ها در شهرستان بناب از علوفه ها و حتی آب فاضلاب در برخی اراضی کشاورزی استفاده می کنند که می تواند عواقب زیان باری برای مردم و حتی صاحبان دام ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، طبق مستندات گردآوری شده، گوسفندان شهرستان بناب گاهاً با علوفه و آب فاضلاب انسانی سیر می شوند که متاسفانه این آب های آلوده به صورت حوزچه های کوچک در کنار برخی مزارع و چراگاه های وجود دارند.

هر روز صدها راس گوسفند در این اراضی مشغول به چرای علوفع های تحت کشت از فاضلاب انسانی هستند و قطعا این آب فاضلاب می تواند موجب مسمومیت دام و انسان شود.

در فصل گرمای شدید تابستان دام ها هنگام چرا قطعاً به دلیل رفع تشنگی هرگونه آبی که بر روی زمین مشاهده کنند به سمت آن هجوم می برند و  اگر این آب آلوده یا همان آب فاضلاب باشد موجب آلودگی دام ها شده و نهایتاً به انسان سرایت خواهد کرد.

امیدواریم مسئولان مربوطه در این خصوص به دامداران شهرستان بناب تذکرات لازم را داده و همچنین صاحبان دام ها عزیز نیز هنگام چرای دام های خود به تغذیه گاو ها و گوسفندان خود اهمیت بیشتری دهند چرا استفاده از علوفه و آب مسموم قطعا موجب تلف شدن برخی دام های آن ها و همچنین درصورت رسیدن گوشت این گونه دام ها به بازار می تواند موجب انتقال انواع بیماری دام بخصوص تب مالت به انسان شود.

گزارش تصویری

 

انتهای پیام / داوود زیبایی