چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی کرونا هستند
چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی کرونا هستند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: شهرستان‌های عجب شیر، آذرشهر سراب و جلفا در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، علیار راستگو در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی، گفت: فرمانداران استان موظفند بر اساس وضعیت هر شهرستان، نسبت به اجرای دقیق محدودیت‌‌های خاص اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه عادی انگاری شرایط توسط مردم، خطرناک است و احتمال افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان را به دنبال دارد، افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها راهکار کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال کرونا تا زمان واکسیناسیون عمومی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برگزاری هر گونه تجمع غیرضروری در استان ممنوع است، گفت: در صورت بی‌توجهی افراد به رعایت محدودیت‌های کرونایی از طریق قانون با هنجارشکنان و تهدیدکنندگان امنیت و سلامت عمومی برخورد می‌کنیم.

 

راستگو همچنین خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت گروه های موثر، بستر رسانه و اقدامات فرهنگی برای کاهش آمار بیماری کرونا در استان شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه نسبت به احتمال افزایش آمار مربوط به بیماران کرونا در استان هشدار داد.

 

محمدحسین صومی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، گفت: بر اساس آخرین آمار، آذربایجان شرقی، بیست و دومین استان کشور از نظر تعداد بیماران بستری شده است.

 

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده است، افزود: ۹۲ نفر نیز در همین بازه زمانی، بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

 

صومی میانگین تعداد فوتی های کرونا در استان در 24 ساعت گذشته را سه نفر اعلام کرد و افزود: هفته گذشته، ۲۴ نفر از هم استانی‌ها حان خودشان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه چهار شهرستان عجب شیر، آذرشهر، سراب و جلفا در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند، افزود: شهرستان‌های تبریز، اهر، بستان‌آباد، بناب، شبستر، مراغه، میانه، ملکان و مرند نیز در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند.